ترند های روز

زمینه های جدید برای حضور زنان؛ از «جوکر» تا «هیئت دولتی»/ نگاهمان را عوض کنیم

وی تاکید کرد: از این نظر که چنین برنامه ای با حضور هنرمندان زن تولید شده است، این اقدام را تایید می کنم و معتقدم هنرمندان زن ما در برنامه های آینده بیش از پیش خواهند درخشید.
این نماینده سابق مجلس در گفتگو با فارسیرو گفت: البته من خیلی دوست ندارم سریالی مثل «جوکر» به دو فصل مردانه و زنانه تقسیم شود. اگرچه شایسته است برنامه هایی برای ایفای نقش های مجزا برای بانوان و آقایان وجود داشته باشد، اما اکنون که این برنامه آماده شده است باید از دست اندرکاران آن به ویژه احسان علیخانی به عنوان طراح و تهیه کننده تشکر کرد که در نهایت توانستند چنین برنامه ای را به پایان برسانند. به این روش جدید.

کواکبیان بیان کرد: واقعیت این است که زنان در جامعه ما تا حد زیادی تحت ظلم و ستم هستند اما در شرایط فعلی شاهد تغییر نگرش نسبت به این قشر هستیم. خوشبختانه این روزها سه زن وارد کابینه دولت جدید شده اند: معاونت راهبردی زنان، وزیر مسکن و شهرسازی و رئیس سازمان محیط زیست که گامی رو به جلو است. البته خیلی ها نمی خواستند ما وزیر زن داشته باشیم و مثلا مسخره می کردند و می گفتند زن می تواند جاده بسازد؟

وی افزود: این دسته از افراد فکر می کنند وزیر قرار است خودش راه و خانه بسازد، اما وظیفه اصلی یک وزیر سیاست گذاری است. اما خدا را شکر که شورای اسلامی به وزیری با بینش صحیح رأی داد. آقای مزیکیان در ارائه و دفاع از وزرا نیز صادق بود و با هماهنگی های صورت گرفته با سران، این کابینه مورد اعتماد کامل قرار گرفت. همه اینها آغاز یک سفر است و امیدوارم تا جایی که امکان دارد شاهد این تلاش مردان در دولت برای به کارگیری زنان و تحقق شایسته سالاری در همه زمینه ها به ویژه در برخی سمت های جانبی باشیم.
این عضو سابق شورای اسلامی در دو قسمت از برنامه «جوکر» برخی انتقادات به شوخی های کمدین ها را مطرح کرد و گفت: طراحی نمایشی مثل جوکر از ابتدا برای سرگرمی بود و ممکن است چند تایی بسازیم. شوخی کمتر در یک محیط اجتماعی رسمی.» اما این شوخی ها در چنین برنامه ای که مشخصا برای سرگرمی طراحی و تولید شده است، فکر نمی کنم روی مسائل فرهنگی ما تاثیر بگذارد چون مخاطب با همین دید برنامه را تماشا می کند. اصل ماجرا این است که می خواست با حضور زنان چنین برنامه ای بسازد و حالا به نتیجه رسیده است. این یک چیز بزرگ و قابل تحسین است.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا