ترند های روز

رکورد جدید «Inside Out 2»/تنها انیمیشن بین المللی میلیارد دلاری

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، فروش «Inside Out 2» در باکس آفیس بین المللی از مرز یک میلیارد دلار گذشت و به تنها انیمیشنی تبدیل شد که بدون احتساب فروش در آمریکا توانسته به این رقم برسد. تاکنون تنها 12 فیلم از این نقطه عطف فراتر رفته اند.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، با وجود اینکه ۵۵ فیلم در سراسر جهان به یک میلیارد دلار رسیده است که به معنای فروش بلیت در آمریکا در سطح ملی و بین المللی است، اما تنها ۱۲ فیلم تنها در بازارهای خارج از آمریکا توانسته اند به این سطح برسند. در حالی که «شیر شاه» دیزنی در سال 2019 1.1 میلیارد دلار در سطح بین‌المللی فروخت، خود کمپانی این بازسازی را به‌جای تولید رایانه‌ای به عنوان یک فیلم لایو اکشن طبقه‌بندی کرد و «Inside Out 2» را به اولین انیمیشنی تبدیل کرد که به این رکورد دست یافت.

رسیدن به یک میلیارد دلار فروش به این معناست که این انیمیشن تقریباً در هر بازاری موفق بوده است، از جمله مکزیک با فروش 102.2 میلیون دلار، برزیل با فروش 80 میلیون دلار، انگلستان با فروش 72.7 میلیون دلار، فرانسه با فروش 62.6 میلیون دلار . دلار و کره با فروش 60.8 دلاری بیش از سایر کشورها به این انیمیشن توجه کردند.

این انیمیشن پیکسار در مجموع 1649 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخته است که 1002 میلیون دلار آن خارج از آمریکا و 646.3 میلیون دلار در داخل کشور است و پرفروش ترین فیلم سال است. چند هفته پیش این انیمیشن با پشت سر گذاشتن «یخ زده ۲» پرفروش ترین انیمیشن تاریخ شد.

دیزنی تابستان امسال موفقی را پشت سر گذاشت و 2 میلیارد دلار اکران داشت که علاوه بر “Inside Out 2” از اکران دنباله ابرقهرمانی مارول “ددپول و ولورین” به دست آمد. فروش «ددپول و ولورین» در بین مخاطبان بین المللی تاکنون به 634.1 میلیون دلار رسیده است. البته «ددپول و ولورین» با رتبه R در میان جمعیت 18 نفره به بالا مخاطبان خود را به دست آورده است.

انتظار می‌رود با ۱.۲۱ میلیارد دلار در سرتاسر جهان، «ددپول و ولورین» به هشتمین فیلم پرفروش دنیای سینمایی مارول تبدیل شود و از «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» با ۱.۱۵۵ میلیارد دلار پیشی بگیرد. به زودی از «مرد آهنی 3» پیشی خواهد گرفت. با فروش 1215 میلیون دلاری در رتبه هفتم قرار دارد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا