ترند های روز

روایت کودکان سرباز مجاهدین خلق خلق که به خاطر مسعود و مریم مجبور به ترک تحصیل شدند!

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاین به گزارش انجمن نجات، با آغاز سال تحصیلی 1403-1404، مریم رجوی رهبر فرقه شخصیتی مجاهدین خلق (گروه تروریستی) بار دیگر در قالب «رئیس جمهور خودخوانده دولت انتقالی» ، فرصت را مغتنم شمرده و برای «دانشجویان، معلمان و اساتید» پیامی ارسال کرد. این در حالی است که تحصیل تقریباً هزار کودک و نوجوان به دلیل ارتباط والدین با مجاهدین شهر قطع یا کاملاً رها شده است.

مخصوصاً آن دسته از فرزندان مجاهدین خلق که از اروپا و آمریکا به صورت قاچاقی به عراق منتقل شده بودند تا به عنوان کودک سرباز در ارتش مجاهدین خلق استخدام شوند، برای همیشه از ادامه تحصیل باز ماندند. تنها تعداد کمی از کسانی که موفق به فرار از سازمان شدند، پس از پناهندگی در کشورهای اروپایی موفق به ادامه تحصیل شدند. بسیاری از کودکان سرباز هنوز در سازمان مجاهدین خلق در آستانه میانسالی بدون تحصیلات متوسطه یا دانشگاهی هستند.

امیر یغمایی که یکی از سربازان کودک نجات یافته از فرقه رجوی است و پس از اقامت در سوئد موفق به اخذ مدرک دکتری در رشته محیط زیست شده است، به پیام مریم رجوی برای شروع سال تحصیلی در کاربر خود پاسخ داد. حساب کاربری در شبکه اجتماعی X می نویسد:

پیام خانم مریم رجوی به مناسبت آغاز سال تحصیلی 1403-1404. در فرانسه هم درس می خواندیم، اما با تشویق مسئولان سازمان، تبلیغات و شستشوی مغزی، ما را در 14 سالگی به جبهه جنگ عراق بردند.

در سال 2021، گزارش لوئیزا هومریچ در مجله آلمانی “Desight” به وضوح به این موضوع پرداخت. بر اساس این گزارش، بسیاری از کودکان مجاهدین خلق که در پانسیون های آن سازمان در شهر کلن آلمان نگهداری می شدند، به طور ناگهانی از مدرسه ناپدید شده و به عراق فرستاده شدند، مانند امین گلمریمی که این گزارش بر اساس زندگی او تهیه شده است. در گزارش هومریش آمده است:

بیشتر بچه های ایرانی از امین بزرگتر بودند و در دبیرستان مارتین لوتر کینگ جونیور در کلن درس می خواندند. یکی از معلمان آن زمان به یاد می آورد: بچه ها «خوشحال بودند و زحمت می کشیدند». اما یک چیز متعصبانه نیز در آنها وجود داشت. برخی از آنها رهبر خود مسعود رجوی و همسرش مریم را «خداوندانه» می پرستیدند.

او یک بار شب را در خانه یکی از دوستان مدرسه آلمانی خود و به خاطر پدر و مادرش گذراند [با] شب بخیر را بوسیدند، تعجب کرد. او می‌گوید: «آنجا بود که فهمیدم زندگی‌ام بسیار متفاوت است.

از اواسط دهه 90، برخی از معلمان متوجه شدند که کودکان مجاهدین خلق به طور ناگهانی از کلن ناپدید شده اند. نوجوانان 14، 15 و 16 ساله ناگهان سر کلاس حاضر نشدند.

امین گلمریمی می گوید که در سال 1999، برادر 18 ساله اش حنیف نیز ناپدید شد. حنیف به امین و برادر سومش علیرضا دستور داد تا برای خداحافظی به یک نقطه ملاقات مخفی در وستفریدوف کلن بروند. حنیف گفت: به عراق می روم. مقصد آنها مقر مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) قرارگاه نظامی به نام اشرف بود. کادرها به او قول داده بودند که در آنجا با مادرش ملاقات کند. امین گلمریمی می گوید با شنیدن این سخنان شوکه شده و اشک ریخته است.

زینا حسین نژاد یکی از دختران کودک سرباز سابق مجاهدین خلق است که با سندی داستان خود را از ترک تحصیل در فرانسه قبل از استخدام در ارتش مجاهدین خلق (گروه تروریستی مجاهدین) منتشر کرده است. او می نویسد:

بالاخره در آبان 93 که نزدیک 15 سالگی بودم، مسئول پایگاه زائر در کنفلان به من گفت که امروز می روی و این کاغذ را به مدیر مدرسه می سپاری و می روی و از این به بعد تبدیل می شود. کارمندان آزمایشی پایگاه، تا زمانی که به عراق می رود و مورد تحقیق قرار می گیرد و قبول می شود، روی کاغذ نوشته شده بود; این دختر به نام … برای ادامه تحصیل به آمریکا می رود. و همانطور که در عکس ضمیمه مشاهده می کنید، مدیر مدرسه برگه انصراف من را امضا کرد و به من داد.

و آزاده معصوم یکی دیگر از کودکان سرباز سابق است که برای اولین بار عکسی از خود در کنار آلن محمدی در دوران کودکی اش در اردوگاه اشرف منتشر کرد. او، آلن و دختر دیگری به نام مریم ذوالجلال که در عکس با لباس نظامی و در خودروی نظامی نشسته بودند، پس از ترک مدارس اروپایی به صورت قاچاق به عراق منتقل شدند. آزاده در پایین عکس نوشته است:

این عکس آلن 13 یا 14 ساله است که به گفته مجاهدین با اسلحه خود خودکشی کرده است. یک پسر 13 یا 14 ساله با اسلحه چه می کرد؟ من که کنارم بودم 17 سالم بود و مریم ذوالجلال که سمت چپم نشسته بود، حدس می زنم 17 سالش بود چون بچه که بودیم همکلاسی بودیم.

آلن محمدی، مریم ذوالجلال، آزاده معصوم

آلن محمدی، مریم ذوالجلال و آزاده معصوم

اندکی پس از گرفتن این عکس، آلن در حالی که قرار بود در مدرسه درس بخواند، با کلاشینکف در برج مراقبت اشرف به زندگی خود پایان داد. مریم رجوی در آغاز سال تحصیلی در ایران از اولین درس که «آزادی» است می گوید و آزادی را مهم ترین گزینه عنوان می کند. اما بچه های مجاهدین خلق (گروه تروریستی مجاهدین) به ویژه بچه سربازان می دانند که به عنوان بچه های نادانی که توسط عوامل مریم رجوی برای انتقال از اروپا به عراق شستشوی مغزی داده شده اند، حق انتخاب و امضای حکم را ندارند. استخدام در ارتش به اصطلاح آزادیبخش ملی مجاهدین. تنها گزینه ای که داشتند پیوستن به والدین مجاهد خود در عراق بود.

23259

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا