ترند های روز

رقابت 98 اثر برگزیده در رویداد استارتاپ فیلمنامه نویسی

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، دبیر اجرایی این رویداد در ابتدای این نشست خبری با اشاره به همکاری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در برگزاری این رویداد، آن را فرصتی برای ارتقای دانش دانست. . فیلمنامه نویسی، استعدادها را شناسایی کرده و به سرمایه گذاران و تهیه کنندگان ارائه دهد. بهزاد رشیدی با ارائه آماری از این رویداد گفت: پس از فراخوان زمستان 1402، 1000 اثر از 332 نفر به دبیرخانه رویداد ارسال شد. 40 درصد شرکت کنندگان در این رویداد از تهران و 60 درصد از استان های دیگر بودند که از این تعداد 58 درصد مرد و 42 درصد زن هستند.

رشیدی در توضیح این آمار ادامه داد: 44 درصد آثار ارسالی فیلم کوتاه و 56 درصد بلند و سریال بوده و در نهایت 98 اثر به عنوان آثار برگزیده این دوره تحت عنوان آثار کوتاه و بلند انتخاب شدند. این آثار از 18 تا 19 مرداد در فضایی رقابتی با حضور بهترین فیلمنامه نویسان به رقابت خواهند پرداخت.

ما ایده های خلاقانه را تنها نمی گذاریم

پس از سخنان رشیدی، رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی با اشاره به فعالیت های پنج ساله این پارک و با اشاره به بزرگداشت این رویداد گفت: وقتی صحبت از صنایع خلاق می شود، اولین صنعتی است که به ذهن می رسد که سینماست. زیرا ورودی ها و محصولات دارد و از نظر صورتحساب مالی پیشرو است.

محمدحسین ایمان خوشخو ادامه داد: یکی از نقاط ضعف صنعت سینما در کشور ما ضعف ایده و فیلمنامه است. ما به عنوان متولی و با مشورت خان سینما سعی می کنیم به گونه ای دیگر به صنعت سینما نزدیک شویم و آن ایجاد فضایی برای شناسایی ایده پردازان و معرفی آنها به صنعت سینما است. در این مسیر هیچ مانعی برای ایده پرداز وجود ندارد و ما فقط بستر را فراهم می کنیم و برگزاری و مشاوره علمی رویداد با سینما و هنرمندان بود.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در پایان با بیان اینکه تلاش می کنیم به ظهور ایده های خلاقانه دامن بزنیم، گفت: این ایده های خلاقانه را به حال خود رها نمی کنیم و سازمان هایی که می توانند حامی مالی باشند به این امر دعوت شده اند. . البته قدم بعدی ما دوره های آموزشی است.

فرآیند طولانی مدت ایجاد خلاقیت.

در ادامه این نشست، رئیس هیئت ارزیابی نمایشنامه با بیان اینکه روند بررسی و انتخاب نمایشنامه ها زمان زیادی می برد، گفت: برای این رویداد از مردم خواستیم که ایده های خود را برای فیلمنامه ارائه دهند و هدف اصلی و اصلی آن باشد. این رویداد برای یافتن ذهن های خلاق است و برای آن دسته از ماست که تصور می کنیم افرادی مناسب برای نوشتن فیلمنامه وجود خواهند داشت.

مهدی سجادچی در ادامه گفت: در همه تولیدات اگر کشورهای پیشرو باشند، کشورهای دیگر از ایده های آنها استفاده می کنند و از آنها پیروی می کنند. برای ایجاد خلاقیت در کشور خودمان نیاز به برنامه ریزی درازمدت مبتنی بر ایمان داریم و این نیاز بیش از نیاز به کار اداری احساس می شود و از هرکسی که به هر نحوی طرفدار فیلمنامه نویسی باشد و هزینه آن را بپردازد استقبال می کنیم.

به گفته رئیس کمیسیون ارزیابی کار، خلاقیت گران است و باید برای آن هزینه بلندمدت گذاشت. این اولین قدم برای فیلمسازی است و مکانی مانند این رویداد سعی در بالا بردن کیفیت تولید دارد. اگر این کار ادامه پیدا کند، نویسندگان جوان ما جایی برای ارائه نظرات خود خواهند داشت.

به گفته شرکت کنندگان در برگزاری اولین رویداد فیلمنامه نویسی، هیات انتخاب و دبیران راهنما این رویداد برای انتخاب آثار از جمله پوران درخشنده، مهدی سجاده چی، مصطفی رستگاری، علی موزانی، حسین رحیم زاده، محمود اربابی، مهدی. احمدی، ایمان فاضل، فریدون فرهودی و فوئ رضا حیدرنژاد.

رقابت 98 اثر برگزیده در رویداد استارتاپ فیلمنامه نویسی

دبیر علمی رویداد پس از اعلام این اسامی با بیان اینکه برخلاف واژه دانش بنیان کمتر به اقتصاد اقتصاد فرهنگ محور توجه شده است، رویداد استارتاپ اسکریپت را آنلاین با اقتصاد The اقتصاد مبتنی بر فرهنگ به گفته سیدجلال چاوشیان از ابتدا تمام تلاش شده تا این اتفاق نمایشی نباشد و تبدیل به اثری ماندگار و مستمر شود.

چاوشیان در ادامه افزود: در طول سه روز برگزاری، ناظران بر کار افراد برتر نظارت خواهند داشت و سپس آثار برگزیده را به شتاب دهندگان ارائه خواهیم داد.

گفتنی است در پایان این نشست پوستر مراسم اعلام شد. اولین رویداد شروع فیلمنامه نویسی از 7 تا 9 اوت 1403 برگزار می شود.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا