ترند های روز

رفع تحریم کتاب در دوران وزارت «سیدعباس صالحی» / شخصیت تخصصی، معتدل و مردمی فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، دکتر غلامرضا امیرخانی درباره ویژگی های سید عباس صالحی (وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم) گفت: اولین ویژگی دکتر صالحی این است که دوران وزارتی را به پایان رسانده است که مدت زیادی از او نگذشته است. در این دوره مثمر ثمر بوده، نشان داد که می تواند وزیر موفقی باشد.

به گزارش شهرآرا، وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های مهم وی پرهیز از تمرکزگرایی است; یعنی مدیریت متمرکزی ندارد که بخواهد همه چیز را تحت کنترل خودش کنترل کند. در دوران وزارتش دیدیم که چقدر به معاونان و مدیران وزارتخانه ها اختیار داد.

امیرخانی با بیان اینکه افرادی که به نوعی در وزارت ارشاد حضور داشتند از دوران تصدی صالحی راضی هستند، گفت: در دوره صالحی کمتر بحث باند و باندبازی مطرح شد. معاونان سید عباس صالحی در مجموع متخصص بوده و هستند. در حوزه معاونت های قرآنی، سینمایی، فرهنگی و همه مدیریت های زیرمجموعه آنها تقریباً شاهد بحث تخصصی بودیم. پیش بینی می شود در این دوره نیز ادامه داشته باشد.

عضو هیأت علمی سازمان اسناد و اسناد ملی ایران با تاکید بر اهمیت اعتماد بالا به نظام گفت: صالحی در همه زمینه ها صاحب نظر است و در علوم حوزوی، عقلی و نقلی تسلط کامل دارد. عباس صالحی اهل قلم و اندیشه است. در عین حال بسیار معتدل است و ارتباطات گسترده ای با اهالی حوزه و دانشگاه دارد.

وی افزود: فکر می کنم اگر از کاندیداهای جدی وزارت ارشاد در این دوره بخواهید، دکتر صالحی را مناسب ترین برای این سمت می دانند. به عبارت دیگر، همه این دوستان افتخار می کنند که می توانند دوباره یا حتی برای اولین بار با دکتر صالحی در وزارت ارشاد همکاری کنند.

رفع توقیف کتاب در دوران وزارت صالحی

امیرخانی در ادامه درباره توسعه تولیدات فرهنگی به ویژه کتاب در دوران وزارت دکتر صالحی توضیح داد: در دوره وزارت دکتر صالحی وضعیت چاپ و صدور مجوز کتاب متوسط ​​و خوب بود و می توان ادامه داد. در آن دوره، بسیاری از کتاب‌هایی که سال‌ها توقیف شده بودند، البته به دلایلی تقریباً اشتباه، لغو شدند.

وی ادامه داد: در دوران مدیریت دکتر صالحی شاهد فعالیت های خوبی در حوزه های مختلف مرتبط با کتاب، مطبوعات و نشر بودیم. مثلاً نسبت به مطبوعات و نشریات خاص و به اصطلاح نشریات نورچشمی تعصبی وجود نداشت. همه اینها نشان می دهد که دکتر صالحی به عنوان وزیری که امتحانش را پس داده می تواند برای دوره دوم در این سمت ایفای نقش کند.

عضو هیئت علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در پایان با بیان اینکه وزیر پیشنهادی ارشاد هیچ علاقه ای به قدرت و شهرت ندارد، گفت: بلکه با توصیه هایی از افراد و مکان های مختلف سرانجام این مسئولیت خطیر را پذیرفت. مطمئنم آقای صالحی با رای بسیار بالای نمایندگان دوباره انتخاب خواهد شد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا