ترند های روز

رفع ابهامات اجرایی با سند موسیقی/ ویرایش سند فیلم اقدام مهمی است

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، جلسه شورای هنری به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما برگزار شد. ، و محمد خراسانی زاده مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی امروز دوشنبه 17 مرداد ماه برگزار شد.

وزیر ارشاد در این دیدار گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای دولت شهید رئیسی در حوزه فرهنگی جمع آوری و ابلاغ اسناد قبلی بود. به عنوان مثال، سند موزیکال توانست بخش مهمی از ابهامات تفسیری را برطرف کند که گامی بزرگ در امور تفسیری محسوب می شود.

وی با اشاره به بررسی سند هنرهای تجسمی افزود: در سند هنرهای تجسمی به دنبال تقویت سازوکارهای تربیتی هنرمندان جوان و اقتصاد هنرهای تجسمی هستیم.

اسماعیلی با اشاره به سند هنرهای نمایشی تصریح کرد: در سند هنرهای نمایشی تأسیس بنیاد ملی تئاتر ایران تصویب شد.

وزیر ارشاد در خصوص ساختار تدوین سند گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی ساختار مشخصی برای تدوین سند دارد که دوستان در ویرایش اسناد آتی به آن توجه داشته باشند و برای جلسات آتی در آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: خانه سینما نیز باید در جلساتی که برای تدوین سند سینما برگزار می شود نقش بیشتری داشته باشد تا این سند در نهایت آماده تصویب شود.

اسماعیلی در پایان گفت: انشاالله 17 سینما در شیراز افتتاح می کنیم.

علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما نیز در این نشست گفت: با تشکر از وزیر فرهنگ برای توجه به این مهم که بنیادهای فرهنگی و هنری کشور نیازمند اسنادی هستند که در حافظه تاریخی و ملی ما ثبت شود.

وی با تشکر از کسانی که در تدوین سند فیلم مشارکت داشتند، افزود: این سند سند سنگین و قدرتمندی است. اهمیت کلمه به کلمه این سند بسیار ویژه است و این اقدام مهم و ارزشمند تلقی می شود.

در این نشست مستند هنرهای تجسمی و سند سینما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا