رسمی “گل یا مزخرف” در بازار اسباب بازی راه اندازی شد
برنامه گل یا پوچ که بر اساس یک مسابقه اصیل بازی و ویدیوی ایرانی ساخته شده بود، توانست با طراحی یک بازی رومیزی برای اولین بار در بازار تجاری، پیشگام در تولید، مخاطبان زیادی را به خود اختصاص دهد و این بازی ایرانی را احیا کند. بازی های رومیزی با برند به برنامه ای در میان محصولات فرهنگی تبدیل شد.
محسن رجبی مالک و مدیرعامل بازیتا درباره روند تولید این بازی گفت: صنعت محصولات جانبی آثار ویدیویی در دنیا هر روز در حال توسعه و نوآوری است اما متاسفانه اقدامات موثری در این زمینه انجام نشده است. در کشور ما ایده ساخت «پل یا پوچ» برای اولین بار از طریق پلتفرم فیلمو با مجموعه بازیتا مطرح شد و ما به عنوان تولیدکننده اسباب بازی از این ایده بسیار استقبال کردیم.
وی، دکترای مدیریت بازرگانی، به شخصیت ایرانی بازی گل و پوچ، شخصیت خانوادگی آن، قابلیت تولید در تیراژ بالا و توزیع در سراسر بازار کشور و طیف سنی گسترده مخاطبان بازی از 8 سال اشاره می کند. سال تا 99 سال به عنوان مشخصات تولید این بازی است. بازی خاطرنشان کرد و در عین حال تصریح کرد: من تا به حال اسباب بازی فکری مرتبط با برنامه تلویزیونی یا فیلمی از تریبون در ایران ندیده ام و در صحبتی که با عوامل شورا داشتم چیزی در شورای نظارت بر اسباب بازی ثبت نشد. تجربیات قدیمی مانند عروسک کلاه قرمزی وجود دارد که متاسفانه به دلیل نقض کپی رایت در بازار موفق نبوده است.
رجبی درباره قیمت این بازی نیز گفت: این محصول در فاز اول در سطح متوسط تولید و روانه بازار شد و دو سطح اقتصادی و ویژه دیگر به سرعت تولید و روانه بازار خواهد شد تا بتوانیم سه سطح مشتری در بازار داشته باشیم. . از نظر قیمت سعی شده تا با حفظ کیفیت محصول، قیمت نهایی برای مصرف کننده تعیین شود تا اکثریت جامعه از این محصول در سبد مصرف فرهنگی خود بهره مند شوند.
وی در توضیح تولید بازی های فکری در مجموعه تحت مدیریت خود گفت: در مجموعه بازیتا تاکنون بیش از 150 عنوان تولید کرده ایم که تمامی این محصولات مجوزهای لازم را کسب کرده اند اما متاسفانه تولیدکنندگان سودجو هستند. درگیر از سهم بازار با ورود بدون کپی رایت.