ترند های روز

رئیس سازمان سینمایی: به دنبال رفع موانع همکاری تلویزیون و سینما هستیم

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، معاون سیما به همراه جمعی از معاونان و مدیران رسانه ملی با رئیس سازمان سینمایی دیدار و درباره راهکارهای گسترش و توسعه همکاری های فی مابین گفت وگو و تبادل نظر کردند.

در ابتدای این جلسه محسن برمهانی معاون سیما توجه به فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، مستندها و آثار با ارزش فرهنگی و ملی را از وظایف شبکه‌های تلویزیونی دانست و در تشریح موضوع وحدت ملی و اهمیت همکاری دستگاه‌های فرهنگی گفت: اکران این برنامه آثار سینمای ایران منطبق با استانداردهای تلویزیونی می تواند علاوه بر دیده شدن این آثار باعث رونق سینما شود.

وی با اشاره به اینکه تمایل و عزم جدی برای همکاری مشترک سینما و تلویزیون وجود دارد، بر اهمیت حمایت از آثار فرهنگی سینمای ایران از جمله انتشار آنونس ها و تبلیغات فیلم تاکید کرد و افزود: امکان استفاده از این آثار با توجه به وجود دارد. نباید به فضای تجاری و بخش خصوصی پرداخت، بلکه به عنوان آثار شاخص برای عموم جذاب و دیدنی است و باید به این نوع آثار توجه شود.

برمهانی در دولت چهاردهم ابراز امیدواری کرد که خدمات مشترک سینمای ایران و سیما و به نوبه خود سیما و سینما افزایش یابد، در دولت چهاردهم باید برای این امر برنامه ریزی و تلاش کنیم. تهیه بسته های اکران، توجه به فیلم های ایرانی در جدول پخش شبکه ها، راه اندازی کمپین های تبلیغاتی و … به افزایش مخاطب سینما کمک می کند.

در ادامه این نشست؛ رائد فریدزاده معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل سازمان سینمایی با تشکر از حضور محسن برمهانی و هیئت همراه و ابراز خرسندی از آغاز مسیری جدید برای همکاری و تعامل بیشتر دستگاه های فرهنگی، اظهار داشت: امیدوارم همگرایی نهادها و سازمان‌ها منجر به تجمیع نیروها و همچنین شور، عزم و برنامه‌ریزی، رفع ضعف‌ها و کمبودها و در نهایت با تقویت ساختارها، ارتقای کیفیت تولیدات سینمایی و تلویزیونی خواهد شد.

فریدزاده رفع موانع همکاری تلویزیون و سینما از جمله برنامه ریزی برای ساماندهی سینما در دوره جدید را بیان کرد و گفت: همکاری تلویزیون و سینما منجر به کارآفرینی، رونق و گسترش بازار کار در حوزه صنعت می شود. صنعت تصویر ایران و باید از آن استقبال کرد. بحث ها و جزییات زیادی در زمینه این همکاری و دستاوردهای آن وجود دارد که به مرور زمان به آن ها خواهیم پرداخت و سعی می کنیم مشکلات بین خود را حل کنیم.

مدیرعامل سازمان سینمایی با اشاره به اهمیت همکاری سینما و تلویزیون برای ارتقای کیفیت نهایی محصولات و جلب توجه مردم، افزود: انعکاس جشنواره ها و رویدادهای مختلف ملی و بین المللی در تلویزیون می تواند منشأ خوبی باشد. با حرکت و خلاقیت فراوان، حمایت از این رویدادهای ملی هنری، توجه مخاطبان به آن‌ها را افزایش می‌دهد و به همان نسبت به ایجاد انگیزه، شور و امید و همچنین رونق این نوع فعالیت‌های جوانان کمک می‌کند. و نسل فعلی

وی افزود: حمایت از سینمای فرهنگی و هنری بخشی دیگر از اقداماتی است که می تواند با مشارکت تلویزیون، توجه به این آثار، ایجاد دریچه جدیدی برای دیده شدن آنها و تولید آثار فکری با استفاده از زمینه های متعدد و تنوع، رونق بگیرد. بیان هنری

در این نشست صمیمی که در تالار شهید آوینی سازمان سینمایی برگزار شد، سلیم غفوری قائم مقام سیما، مهدی نقویان رئیس مرکز سیما فیلم، مجید اکبرشاهی رئیس مرکز سیمرغ، سعید سلطانی مشاور اجرایی و کارگردان معاونت سیما، محمدعلی غلامرضایی، مدیرکل تامین و رسانه بین الملل سیما، وحید ظریف نظارت ویژه معاونت سیما، اصغر فارسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی است. حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزیابی سازمان سینمایی، کدیر آشنا معاونت توسعه فناوری و مطالعات فیلم، علیرضا اسماعیلی دستیار ویژه و مدیرکل این اداره کل و محمد حمیدی مقدم مدیر اجرایی سازمان سینمایی. مرکز . برای توسعه سینمای مستند، تجربی و انیمیشن نیز حضور داشت.

۲۴۵۲۴۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا