بازی

دو بازی در تیراندازی در مدرسه تگزاس محکوم شدند!

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، در سال 2022، یک دانش آموز 18 ساله، 19 دانش آموز و 2 معلم دیگر را در مدرسه ای در یووالدی تگزاس به ضرب گلوله کشت و خود نیز توسط ماموران انتظامی کشته شد. اکنون خانواده قربانیان این حادثه. بوته و توسعه دهنده بازی های Call of Duty یعنی. اکتیویژن این دادخواست آنها را به ترویج استفاده از سلاح گرم در میان کودکان زیر سن قانونی متهم می کند.

شکایت آنها ادعا می کند که هر دو شرکت “آگاهانه تیرانداز را در معرض تفنگ قرار داده اند و شرایطی را به او القا کرده اند که [استفاده از سلاح را] او تنها راه حل مشکلات خود را دید و آنها به او یاد دادند که چگونه از آن استفاده کند.

متا و اکتیویژن به دلیل ترویج استفاده از سلاح گرم شکایت کردند

این شکایت روز جمعه به نمایندگی از حدود 45 عضو این خانواده ها در دادگاه عالی لس آنجلس ثبت شد. خانواده‌های شاکیان در شکایت خود، اکتیویژن و متا را متهم به «فریب» جوانان برای ارتکاب اعمال خشونت‌آمیز می‌کنند.

آنها همچنین اظهار داشتند که دانش آموز واقعاً بازی های Call of Duty را دوست دارد و به لطف آنها توانسته مهارت های تیراندازی خود را بهبود بخشد. نکته دیگر این شکایت به وجود سلاح AR-15 مورد استفاده در تیراندازی در بازی های این فرنچایز است.

در شکایت از متا، شاکیان مدعی هستند که «تیرانداز تهاجمی بازاریابی» اینستاگرام که «صدها تصویر حاکی از احساس جنگ» دارد، دست به چنین اقدامی زده است.

علاوه بر اکتیویژن و متا، خانواده های قربانیان این حادثه نیز از دفاع از دانیالشرکت اسلحه سازی سازنده سلاح AR-15 در این تیراندازی نیز شکایت کرده است. آنها می گویند که این شرکت از طریق پست های اینستاگرامی که جنگ را “تجلیل” می کند، سلاح های خود را برای افراد زیر سن قانونی تبلیغ می کند.

قوانین متا اینستاگرام شرکت ها را از فروش اسلحه منع می کند، اگرچه در این حادثه، فرد مسلح یک AR-15 را در وب سایت دانیل دیفنس خریداری کرد.

جاش کوسکوف، وکیل خانواده های شاکی گفت: «اینستاگرام باید شرکت های اسلحه سازی را از بازاریابی AR-15 برای کودکان باز دارد. و اکتیویژن باید آموزش کشتن به بچه ها را متوقف کند. “این یک سوال ساده است.”

با این حال، دلانی سیمونز، رئیس ارتباطات شرکتی اکتیویژن در بیانیه‌ای به The Verge گفت: «میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از بازی‌های ویدیویی بدون متوسل شدن به اعمال وحشتناک لذت می‌برند.

2272227

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا