ترند های روز

دومین تجدید چاپ «دل به عشق هشت» توسط سفرنامه اربعینی آقاسی تجدید چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، آغاسی در متن این کتاب شرحی مختصر و خواندنی از سفر خود به عراق آورده است; سفری که بیش از هر چیز نمایشی از تسلیم، هیجان و حیرت برای این سفر و این سرزمین است.

مهم ترین ویژگی این کتاب شرح این سفر نیست، بلکه نگاه مردم شناسانه خاص نویسنده به هنگام نوشتن متن دفتر خاطرات سفر است. آغاسی در هر بخش از این کتاب که حجمی در 54 صفحه دارد، کوشیده است تا گزارشی مختصر اما دقیق از رفتارهای اجتماعی و فردی افراد حاضر در این سفر ارائه دهد. گزارشی که به گفته وی به نوعی پدیدارشناسی پیاده روی اربعین حسینی است.

آغاسی برای رسیدن به روایتی متفاوت در این گزارش سعی کرده خود را از متن سفر که تجربه کلی همه افراد حاضر در آن است رها کند و به طور دقیق در حاشیه های کمتر تجربه شده و دیده شده جذاب باشد. حواشی که وی به آن توجه دارد شامل گزارشی از رفتار مردم و اتفاقات اجتماعی است که در حاشیه این سفر رخ می دهد و برای او از ابتدای سفر و در مسیر فرودگاه شروع می شود و تا پایان سفر ادامه می یابد. سفر

در این گزارش و در واقعیتی کمتر دیده شده، آغاسی با نوشتن تجربه این سفر سعی دارد این سفر را به عنوان یک پدیده اجتماعی و به تبع آن بخش های مختلف این سفر از جمله نحوه سفر، نحوه سفر و ملاقات را ببیند. ایرانی‌ها و عراقی‌ها و رفتارهایشان به عنوان اجزای یک کل برای او عمل می‌کنند.

به همین دلیل سفرنامه ای است که بیش از هر چیز بیانگر افکار و اندیشه های زائر حضرت امام حسین (ع) در ایام اربعین است که دارای علایق تاریخی و فرهنگی و تجربه فعالیت در این زمینه است، به زیبایی و در شکل یک روایت فلسفی یک فکر داستانی را بیان می کند.

در این زمینه آغاسی در مقدمه این سفرنامه می نویسد: صحبت در مورد این سفر، بیان تجربه ای است که تا زمانی که انسان متوجه آن نشود، نمی تواند به راحتی آن را بپذیرد و بنابراین چنین کلماتی از مرحله بیان بیرون نمی آیند شروع اما نمی توان در مورد تجربیات ماورایی چیزی نگفت و به راحتی می توان از آن چشم پوشی کرد. اینها تجربیات معنوی و مذهبی نیستند. صحبت از چیزهایی مثل فداکاری و دل شکستگی و خصلت های انسانی است که این روزها کمتر شده و کمتر به آنها توجه کرده ایم. ما در مورد زیبایی هایی صحبت می کنیم که در عصر گرسنگی و انسانیت در میان جمعیت زیادی از مردم ظاهر شد و به راحتی از کنار آن می گذریم.

گفتنی است کتاب صوتی این اثر نیز از طریق کتابخوانی نویسنده محمد آغاسی به مدت دو ساعت و شش دقیقه با حجم 88 مگابایت توسط انتشارات نیستان و از طریق پورتال های طاقچه، فیدیبو و در دسترس علاقه مندان است. کتابراه. .

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا