ترند های روز

خلیل تجلیل درگذشت – فارسیرو

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، علی شهیدی، استاد و مشاور بین الملل دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با تایید این خبر به ایسنا گفت: استاد تجلیل امروز (دوشنبه 12 شهریور 1403) بعد از نماز صبح به دلیل داشتن نماز صبح دار فانی را وداع گفت. پیری و عوارض ناشی از آن

وی افزود: مراسم تشییع و خاکسپاری این استاد بازنشسته زبان و ادبیات فارسی صبح روز چهارشنبه چهاردهم شهریور ماه بر سر مزار خانواده وی در بهشت ​​زهرایی تهران برگزار می شود. به دلیل تعطیلی دانشگاه تهران در آن روز، مراسم تودیع در دانشگاه تهران برگزار نمی شود و دوستان و همکاران استاد تجلیل در بهشت ​​زهرای تهران حضور خواهند داشت.

خلیل تجلیل در سال 1313 در خوی به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش به پایان رساند و برای تحصیل علوم دینی به حوزه علمیه تبریز رفت. سپس در دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز تحصیل کرد. او کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران دریافت کرد و به عنوان استاد زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه به تدریس پرداخت.

خلیل تجلیل به عنوان یکی از چهره های ماندگار ایران در دوره ششم (۱۳۸۴) معرفی شد.

برخی از آثار وی در زمینه تالیف، ترجمه و تنقیح عبارتند از: «الغدیر»، «معیارالعشر خواجه نصیرالدین طوسی»، «گزیده متون ادب فارسی»، «معانی و بیان»، «بازی کلمات در رشته فارسی». ادبيات، «گروه سخنوري»، «فن وصنايع ادبي»، «تحليل اشعار اسرار البلاغه»، «مهدي كيست؟»، «شرح مسائل تاريخ و وصاف»، «علم كتابداري جديد در اسلام».

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا