ترند های روز

حمایت رئیس مرکز دایره المعارف اسلامی از سه وزیر پیشنهادی

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، کاظم موسوی باجنوردی رئیس مرکز دایره المعارف اسلامی متن وزرای پیشنهادی حسین سیمای صراف برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سید عباس صالحی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را منتشر کرد. . ، و سید رضا صالحی امیری از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع.

در متن این نامه آمده است:

«پیروزی مسعود بیشیکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بارقه های امید و انگیزه را در دل ایرانیان شعله ور کرده است و اکنون و در این روزها به دنبال پایان رای اعتماد وزرای پیشنهادی در شورای اسلامی برای تشکیل شورای اسلامی است. دولت مقتدر و مقتدر مبتنی بر آرمان وحدت ملی برای رسیدن به اسکان ایران عزیزمان.

و چه خوب و خوب که برای عرصه فرهنگ و دانش سه تن از خادمان این دیار را به خانه ملت معرفی کرده است. بر عهده گرفته ام حمایت قاطع خود را از حسین سیمای صراف از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سید عباس صالحی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدرضا صالحی امیری از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و گردشگری اعلام کنم. صنایع دستی. و شهادت دهند که این کارشناسان آگاه فرهنگی، در صورت امین تشخیص داده شدن از سوی وکلای مردم (که مورد انتظار است)، خدمتگزار مردم شریف و شریف ایران خواهند بود.

سید عباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی نامزد پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متولد 1343 در مشهد و فرزند مرحوم آیت الله میرزاحسن صالحی (متوفی 1396) است.

او در دانشگاه علوم حوزوی و فلسفه خواند. وی در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر آیات عظام وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزا علی آقا فلسفی و… تلمذ کرد. هر چند که لباس روحانیت نمی پوشد.

صالحی در مباحث فلسفی از ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن زاده آملی نیز بهره برده است. از سال 1370 به تدریس دروس مربوط به فقه، فلسفه و کلام در روستا و دانشگاه پرداخت.

سید عباس صالحی در دولت یازدهم به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در 7 مهر 1395 پس از استعفای وزیر وقت فرهنگ به سمت سرپرستی این وزارتخانه منصوب شد و در 28 مرداد ماه در سال 1396، حسن روحانی وی را به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم منصوب کرد. شورای اسلامی معرفی شد و موفق شد از مجلس رای اعتماد بگیرد.

در 27 خرداد 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیر مسئول این روزنامه منصوب شد.

حمایت رئیس مرکز دایره المعارف اسلامی از سه وزیر پیشنهادی

سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

از سال 1397 که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سازمانی به وزارتخانه ارتقا یافت، دو وزیر، علی اصغر مونسان در دولت دوازدهم و سید عزت الله ضرغامی در دولت سیزدهم و روز یکشنبه مسئولیت این وزارتخانه جوان و تازه تاسیس را بر عهده گرفتند . 30 مرداد – مسعود بیزیکیان رئیس جمهور لیست وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم را به شورای اسلامی ارائه کرد و در بین 19 وزارتخانه دولت، نام سیدرضا صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت میراث فرهنگی به چشم می خورد. گردشگری و صنایع دستی.

سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، متولد 1340 در شهرستان بابل، سیاستمدار و فعال علمی و فرهنگی، دارای مدرک دکترای مدیریت دولتی و سابقه مسئولیت در سطح وزیران در دولت یازدهم است.

رئیس کمیته ملی المپیک، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم، معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های کشور، وزیر ورزش و جوانان در دولت یازدهم از مهمترین سوابق اجرایی صالحی امیری است.

صالحی امیری همچنین معاونت بررسی های راهبردی وزارت اطلاعات، رئیس کمیته اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و معاونت پژوهش های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص رفاه اجرایی این مرکز را بر عهده دارد. ثبت کنید.

حمایت رئیس مرکز دایره المعارف اسلامی از سه وزیر پیشنهادی

حسین سیمای صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری

به گزارش ایرنا، 45 سال از تصدی مسئولیت علی شریعتمداری در وزارت فرهنگ و آموزش عالی می گذرد.

شریعتمداری اولین وزیر فرهنگ و آموزش عالی پس از انقلاب اسلامی به عنوان یک چهره علمی در عرصه علوم تربیتی شناخته شد و از آن زمان وزارت علوم به مدار فارغ التحصیلان غیر بشردوستانه تبدیل شده است.

از آن زمان وزرای علوم جمهوری اسلامی ایران عمدتاً فارغ التحصیل رشته های علوم پزشکی، فنی مهندسی، علوم پایه و حتی علوم باغبانی (منصور غلامی؛ وزیر علوم دولت دوازدهم) بوده اند و اکنون پس از گذشت چندین دهه، وزیر شده اند. علوم انسانی فارغ التحصیل به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم به مجلس ارائه شد.

حسین سیمای صراف وزیر پیشنهادی علوم متولد 1347 در مشهد است که علاوه بر تحصیلات حوزوی دارای مدرک دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه شهید بهشتی، فوق لیسانس حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس و لیسانس است. فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه تهران.

از شهریور 1398 تا اسفند 1400 (دولت دوازدهم و بخشی از دولت سیزدهم)، پس از محسن حاجی میرزایی و قبل از علی بهادری جهرمی، دبیر هیئت دولت بود و سمت های اجرایی مختلفی در وزارت علوم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا