ترند های روز

حسین کیانی از حضور خواننده های رپ در صحنه تئاتر انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، حسین کیانی در آیین نور شب نمایش «حاجروگیر» با بیان اینکه کار تئاتر بسیار سخت شده است، گفت: هرکس پا به تئاتر بگذارد گنج است.
حسین کیانی نویسنده و کارگردان تئاتر در اولین شب اجرای نمایش «حاجروگیر» به کارگردانی مریم باقری چراغ را روشن کرد.

کیانی در ابتدای این مراسم گفت: من تنها در سال 1397 مجری برنامه چشم به راه میرقادب بودم که یکی از بهترین تجربیات من است.

وی ادامه داد: کار تئاتر بسیار سخت شده است و متاسفانه فرهنگ تماشای تئاتر با انواع رسانه ها فرو ریخته است. هیچ حمایتی از جانب کسانی که باید به تئاتر و حضور در تئاتر کمک کنند وجود ندارد، شرایط به قدری سخت شده است که هرکس پا به تئاتر بگذارد غنیمت است.

این هنرمند افزود: باید از آقای حاجی زاده انتشارات جام داران که کار را منتشر کردند، آقای ملکی که متن را نوشتند و همچنین از خانم باقری که با تمام مشکلاتی که در راه است با تیم خود زحمت کشیدند تشکر کرد. به آثار ایرانی و ملی و همچنین کارگردانی. از تماشاخانه سنگلج خانم مقتدی که به نظر من هنوز هم چراغ نمایش های ایرانی و سنتی را روشن نگه می دارد و از بقیه دوستانی که در این زمینه زحمت می کشند، قدردانی کرد.

کیانی در پایان گفت: خود شما شاهد مسیری هستید که تئاتر در حال انجام آن است. او باید برای تئاتری که رپر می خواهد برایش جذابیت ایجاد کند، گریه کند، تئاتری که مردمی که با او کاری ندارند و چیزی ندارند که برایش تماشاگر بگذارند. در این شرایط باید برای اتاق هایی که با تلاش بسیار آماده شده است ارزش قائل شد و از آنها بهره برد.

در ادامه این مراسم مریم باقری کارگردان نمایش نیز گفت: یکی از دلخوشی های من این است که بتوانم دوباره در تماشاخانه سنگل اجرا کنم. تئاتر سنگلج را خیلی دوست دارم چون این سالن تئاتر اصیل ایران است و بزرگان اینجا قدم زده اند.

وی ادامه داد: امیدوارم هنرمندان جوان بیشتری توجه کنند و در این سالن اجرا کنند تا تئاتر ایران همیشه زنده بماند.

باقری در پایان از حمایت پریسا مقتدی، مدیریت تماشاخانه سنگلج و تمامی همکاران و عوامل اجرایی این تماشاخانه و فرصتی که در اختیار گروه نمایش «حاجروگیر» برای اجرا گذاشتند، تشکر کرد.

عزت الله رمضانی فر، میرطاهر مظلومی، حمیدرضا رحیمی و وحیدرضا صادق پور از دیگر هنرمندانی بودند که شب گذشته از این نمایش دیدن کردند.

«حاجرواگیر» به نویسندگی سهیل ملکی و کارگردانی سهیل ملکی با بازی داوود داداشی، فاطمه سرلک، علی عطایی هور، سامان کرمی، مرجان آقانوری، آرام نیک بین، محمدعادل غلامی و یاسمن عطالحی هرشب ساعت 20:30 پذیرای تماشاگران است. تئاتر سنگلج. .

۲۴۵۲۴۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا