ترند های روز

حسین محجوب: همه انسان ها نقش خود را در زندگی ایفا می کنند/ مردم منبع الهام من هستند

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، حسین محجوب مسئول روابط عمومی موزه سینما درباره هنر سینما گفت: سینما مانند سایر هنرها رسانه ای است که مضمونی را به مردم منتقل می کند. در حالی که در سینما باید سرگرمی و جذابیت وجود داشته باشد، یک اثر می تواند حاوی مفهوم و پیام نیز باشد.
وی با بیان اینکه هنر به تنهایی معنا ندارد و مهم نیست، افزود: هنر رسانه ای است که باعث پیشرفت افراد می شود و ما را از نظر تفکر، دیدگاه و… به سطوح دیگری می برد.
محجوب خاطرنشان کرد: در مسیر زندگی اگر عنصر صداقت در موارد مختلف وجود نداشته باشد، نمی توانم با او ارتباط برقرار کنم. چندین بار این اتفاق برای من افتاد و آسیب دیدم و احساس کردم به من دروغ می گویند و برایم خیلی ناراحت کننده بود.
وی در ادامه گفت: اولین فیلمی که در آن به ایفای نقش پرداختم، «رگبار» بهرام بیضایی بود که در آن نقش کوچکی بازی کردم. این فیلم فیلمنامه بسیار سنگین و خوبی داشت و من نیازی به گفت و گو با بایدایی احساس نکردم. به نظر من این فیلم یکی از بهترین کارهای بهرام بیضایی است. بیضایی با بازیگرانش بسیار صمیمانه و حرفه ای برخورد کرد و چالش خاصی نداشت.
وی ادامه داد: پس از آن در سریال دلیران تنگستان نیز با مرحوم شهنواز همکاری داشتم. این سریال در جستجو و فرار فیلمبرداری شده است. آقای شهنواز فردی بسیار ساده و صمیمی بود و نیاز مالی داشت چون زمین قسمت شمالی تلویزیون متعلق به پدرش بود که آن را به ایشان داده بود. در این مجموعه 500 سرباز همیشه سر صحنه فیلم حضور داشتند و او با آرامش کامل و سرعت کم کار را پیش می برد. در آن سریال رابطه دوستانه ای بین من و آقای فخیمی شکل گرفت که بعدها ادامه پیدا کرد.

حسین محجوب: همه انسان ها نقش خود را در زندگی ایفا می کنند/ مردم منبع الهام من هستند
محجوب گفت: جمع بندی من این است که همه انسان ها بازیگر هستند و در زندگی نقش آفرینی می کنند. برخی از مردم در مورد این بازی اطلاعات دارند و برخی افراد نسبت به آن بی اطلاع هستند. همه انسان ها در طول زندگی خود نقش های متفاوتی ایفا می کنند و گاهی از این تمایزات غافل هستند.
وی درباره بازیگری نیز گفت: به نظر من علم برای بازیگری در همه زمینه ها لازم و ضروری است، زیرا دانش از حوزه های مختلف را شامل می شود. مردم منبع الهام من هستند و از آنها می آموزم. هر چه داریم از مردم می آید و من رفتارها و اعمال آنها را دنبال می کنم و از آنها در بازیگری استفاده می کنم. باید خوب ببینیم و در عمق عمل نفوذ کنیم تا بتوانیم کارمان را به بهترین نحو انجام دهیم. من فکر می کنم باید چیزی را به مردم ارائه دهیم که از نظر فرم ارزشمند باشد و آنها را یک قدم جلوتر ببرد.

22057

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا