ترند های روز

«حسینیه معلی» می تواند تا 20 سال دیگر بدون تکرار ادامه یابد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، این برنامه در دهه اول محرم و ایام شعبانیه تولید و پخش می شود. سال گذشته که از عوامل برنامه «حسینیه معولی» تجلیل شد، مهم ترین نکته در تجلیل از این برنامه، خلاقیت و نوآوری در ساخت برنامه های مذهبی بود.
همشهری آنلاین نوشت: اشاره شد که این نمایش نسبت به سریال های مذهبی بیننده بیشتری دارد و «حسینی معلی» توانست فصل به فصل به بلوغ لازم برسد. فصل جدید این برنامه توسط نجم الدین شریعتی پخش شد. مجری بدون مرز سازمان که به نظر می رسد روی برنامه در دست تمرکز و اجرای آن است، مانند برخی دیگر از مدیران اجرایی از اغراق و پرداختن به موضوعات مختلف پرهیز می کند.
در آن زمان مهدی رسولی، مجید بنی فاطمه، عبدالرضا هلالی و میثم مطیعی دست اندرکاران و کارشناسان این فصل از برنامه را تشکیل می دادند و با محوریت مداحی و نوحه از ایران و حتی کشورهای دیگر پخش می شد. حتی در اطلاعیه فضای شخصی اشاره شده بود که این برنامه با 5 ترجمه به زبان های مختلف از تلویزیون پخش شد.
این برنامه در فصول مختلف و مناسبت های مذهبی تولید و پخش شده است و در آخرین فصل خود قطعا ادامه خواهد داشت. سعید ستودگان تهیه کننده آن گفت: در هر قسمت بیش از هزار مهمان در این برنامه حضور داشتند و مردم برای شرکت در این برنامه 25 هزار پیامک ارسال کردند. ستودگان همچنین گفت: این نمایش هرگز تکرار نخواهد شد و تا 20 سال آینده قابل تولید و پخش است.

وی همچنین به روند تحقیق و تولید بخش‌های مختلف این نمایش اشاره کرد و توضیح داد: گروه‌های تحریریه ما از ماه شعبان برای آشنایی با آیین‌های مختلف عزاداری به شهرها و شهرهای مختلف رفتند، اما واقعیت این است که ما این کار را انجام دادیم. . فکر نمی کنم در این حد باشد. ذخایر عظیم و غنی برای عزاداری حضرت سیدالشهدا داشته باشیم. بچه های ما به روستایی دور از مرکز استان با 290 نفر جمعیت رفتند و آیین های شگفت انگیز مربوط به عزاداری محرم را به نمایش گذاشتند. پس از رفتن به روستایی در فاصله 20 کیلومتری با آیین های غنی و کاملاً متفاوتی در مورد قیام عاشورا مواجه شدند. در واقع، هر چه بیشتر سعی کنیم این مناسک را انجام دهیم، شگفت‌زده‌تر می‌شویم.
با پایان یافتن فصل جدید این برنامه و بر اساس اعلام مرکز پژوهش های صدا و سیما، برنامه «حسینیه معلی» با پخش 13 قسمتی از شبکه سه در ایام محرم امسال توانست 43.5 درصد مخاطبان را به خود اختصاص دهد. پربیننده ترین برنامه تلویزیونی در دو سال اخیر
حسینیه معلی پربیننده ترین برنامه تلویزیونی سال گذشته با سهم 6.36 درصدی مخاطب و همچنین پربیننده ترین برنامه آموزشی تاریخ تلویزیون شد و فصل آخر این برنامه توانست رکوردهای قبلی را ارتقا دهد.

22057

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا