ترند های روز

حراج تهران با 35 چهره جدید/ ظرفیت حراج آنلاین چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، بیست و یکمین حراج هنر معاصر ایران در تهران 30 اردیبهشت 1403 با فروش اینترنتی 140 اثر برگزار می شود.

به گزارش مهر، در این دوره از حراج تهران آثاری از اساتید هنرهای تجسمی معاصر و همچنین هنرمندان جوان به حراج گذاشته می شود. از جمله این هنرمندان می توان به مرتضی اسدی، پرویز کلانتری، کروش شیهگران، زنده دان رضا مافی، صادق تبریزی، فرامرز پیلارام و مسعود عربشاهی و هنرمندان انقلابی همچون رسول علی زاده و حسن روح الامین اشاره کرد. علاوه بر این بازیگرانی چون رضا کیانیان و پانته آ سیروس در این دوره از حراج تهران مشغول به کار هستند.

تابلوی بدون عنوان از مرتضی اسدی و اثر “سپیده دامن” از مصطفی گودرزی

اما بار دیگر منیر فرمانفرمائیان به عنوان هنرمند مولتی‌میلیونر حراج تهران، با اثری بی‌عنوان به سبک آینه‌ای، نقاشی پشت شیشه و گچ بر روی چوب متعلق به حدود دهه 1350، گران‌ترین هنرمند این دوره محسوب می‌شود. با تخمین 10 تا 12 میلیارد تومبا. پس از او آیدین آغداشلو با تابلوی “تابستان، زمستان از مجموعه مغربی ها” با مبلغ 9 تا 10 میلیارد و سپس رضا درخشانی با اثری با عنوان “روز و شب، روز و شب را می شمارم” با مبلغ 8 تا 9 میلیارد تومبا گرانترین هنرمندان این حراج هستند.

یکی از ویژگی های این دوره از حراج تهران که دومین حراج آنلاین محسوب می شود، معرفی چهره های جدید و ارائه آثاری از این هنرمندان جدید و مطرح به عنوان بخشی فراموش شده از بازار هنر در قالب یک پیشنهاد هیجان انگیزی به بازار رسمی هنری رسیده است که در این دوره به صورت Bold می باشد.

حراج تهران با 35 چهره جدید/ ظرفیت حراج آنلاین چقدر است؟

اثر حسن روح الامین از مجموعه «شورش».

در دوره بیست و یکم فرصت ارائه 35 هنرمند برای اولین بار فراهم شده است. هنرمندانی چون مهرداد فلاح، کسری گلرنگ، لادن بروجردی، رایکا میلانیان، رضا نصرتی، پریا فرخی، حسین خوش به‌هتر، مرتضی یزدانی، شیوا بابایی، علی بیگی پرست، کیوان بیرانوند، نسیم حسن بخشان، علیرضا جدی، محمد سودی، محمد مستان دهی، علیرضا روح امینی، آناهیتا قاسم خانی، حسین مرکزی، مانی مهرزاد، مرتضی فتوحی لاسیبی، مسعود اصلانی، مینا قاضیانی، ساسان نصیری، آوین فرهادی، ساناز دزفولیان، سارا عباسیان، امید خاکباز، یادگار فاضونی، یادگار فاضونی، صدر، پویا رازی، رسول علی زاده، ملینا قائمی اردکانی و جلال الدین سلطان کشفی.

حراج تهران با 35 چهره جدید/ ظرفیت حراج آنلاین چقدر است؟

عکس از «راه رهایی» از رسول اولیا زاده

مهرداد فلاح یکی از تازه واردان حراج تهران که با اثری بدون عنوان از مجموعه «خروس نشان» در این رویداد شرکت می کند، در خصوص حراج اینترنتی به خبرنگار مهر گفت: در بازار هنر نوعی از حراج وجود دارد. حراج شخصی که در آن شرکت کنندگان و خریداران به صورت فیزیکی در اتاق حضور دارند و صدای چکش حراج را می شنوند و مستقیماً در فرآیند حراج شرکت می کنند حراج بی‌صدا یا «حراج بی‌صدا» نامیده می‌شود، یعنی مردم آثار را به صورت حضوری می‌بینند، اما حراج تهران را به صورت آنلاین می‌خرند و حراجی بی‌صدا است که برای دومین بار به صورت آنلاین برگزار می‌شود راه

وی درباره ضرورت و اهمیت برگزاری مزایده های آنلاین توضیح داد: باید به این واقعیت اعتقاد داشته باشیم که جامعه به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود. در مورد بازار هنر آنلاین باید اشاره کنم که عمر حراج های اینترنتی و اینترنتی تقریباً 25 سال است و سال ها پیش چنین اتفاقی در دنیا رخ داده است. اگرچه در ایران کمی دیر به این نوع بازار فکر می کنیم، اما هنوز دیر نشده و می توانیم از امکانات و قابلیت های بالقوه آن بهره ببریم. از آنجایی که یکی از چالش های کاربران در خرید اینترنتی این است که اغلب تصویر کالا با کالای اصلی متفاوت است، مسئولان حراج تهران تصمیم گرفتند آثار را به صورت حضوری به نمایش بگذارند و به صورت آنلاین به فروش برسانند.

حراج تهران با 35 چهره جدید/ ظرفیت حراج آنلاین چقدر است؟

اثری بدون عنوان از رضا مافی در تهران به حراج گذاشته شد

وی که از شاگردان زنده‌یاد صادق تبریزی است، در تشریح آثار این هنرمند گفت: زنده‌یاد صادق تبریزی بنیان‌گذار خوشنویسی در ایران و از پیشکسوتان مکتب «سقاخانه» است و افتخار شاگردی او را داشتم. چندین سال صادق تبریزی با تابلویی بدون عنوان که تکنیک آن اکریلیک روی بوم به ابعاد 55 در 75 سانتی متر و متعلق به سال 1361 است در این حراج حضور دارد و قیمت تخمینی این اثر که نشان دهنده دو سوارکار است 2 تا 3 میلیارد تومان است.

نمایشگاه آثار بیست و یکمین حراج تهران در روزهای چهارشنبه 27 و پنجشنبه 28 مهرماه 1403 از ساعت 11 الی 21 در هتل پارسیان آزادی برپاست و حراج در روز جمعه 29 مهر 1303 به پایان می رسد. ساعت 18:00.

۲۴۳۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا