ترند های روز

جهان از دیدگاه یک امپرسیونیست آمریکایی.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، «کودک حسام» ژانرهای مختلفی از مناظر ساحلی گرفته تا نقاشی هایی با مضامین اساطیری، صحنه های روزمره و خانگی و طبیعت بی جان را تجربه کرد. این نقاش در طول زندگی خود به شهرت رسید و آثارش وارد مجموعه های معتبری مانند موزه هنر متروپولیتن شد. گزیده ای از آثار او را در زیر مشاهده می کنید:

“نمای ساحل، جزایر شولز”

به گزارش ایسنا، «پسربچه حسام» مجذوب «جزایر شوال»، مجموعه ای از جزایر صخره ای در «خلیج انسان» واقع در «پورتسموث» شد. این صحنه ساحلی یکی از چندین نقاشی است که او در این مکان خلق کرده است. در سال 2016، موزه Peabody Essex، موزه هنر کارولینای شمالی و آزمایشگاه دریایی Shoals به طور مشترک نمایشگاه “امپرسیونیست آمریکایی: Childe Hassam and the Shoals Islands” را برگزار کردند. در این نمایشگاه بیش از 39 نقاشی و آبرنگ از زمان حضور «حسام» گردآوری شد.

“شانزه لیزه”

جهان از دیدگاه یک امپرسیونیست آمریکایی.

«حسام» نیز مانند بسیاری از هنرمندان آمریکایی به پاریس سفر کرد تا استعداد و سبک هنری خود را تقویت کند. او با یادگیری امپرسیونیسم فرانسوی، صحنه های روزمره زندگی شهری را نقاشی کرد. علاقه او به صحنه های بارانی در چندین نقاشی مانند شانزه لیزه مشهود است. صرف نظر از موضوع، سبک او نیز نشان دهنده تأثیر امپرسیونیست های معروف است. نحوه استفاده از حرکات قلم موی خاص، روشی که خیابان خیس را به تصویر می کشد.

“باران شدید، خیابان بناپارت.”

جهان از دیدگاه یک امپرسیونیست آمریکایی.

بارها در مورد مشکلات امپرسیونیست ها در ابتدای شناخته شدن توسط منتقدان شنیده ایم، اما «حسام» با چنین مشکلاتی مواجه نبود. او چندین مدال و جوایز دریافت کرد. تابلوی “باران شدید، خیابان بناپارت” در نمایشگاه رسمی “سالن” پاریس در سال 1887 به نمایش گذاشته شد. حسام با خلق این تابلو دوباره صحنه ای بارانی خلق کرد که در آن می توان زندگی در پاریس و عبور افراد از طبقات مختلف اجتماعی را مشاهده کرد. از طریق خیابان گل آلود

“بداهه نوازی”

جهان از دیدگاه یک امپرسیونیست آمریکایی.

صحنه های روزمره یا صحنه های روزمره موضوعی رایج برای هنرمندان امپرسیونیست بود که می خواستند زندگی روزمره مردم عادی را به تصویر بکشند. کودک حسام مانند بسیاری از هنرمندان بر لذت بردن زنان از زندگی روزمره تمرکز داشت. نقاشی “بداهه” زن جوانی را نشان می دهد که در کنار پنجره پیانو می نوازد. نبود نت و عنوان اثر به ما می گوید که او قطعه خاصی را اجرا نمی کند. در پیش زمینه میزی را با چندین گلدان شیشه ای می بینیم که حاوی یک گل است. هویت پیانیست یا زنی که پرتره‌اش روی دیوار آویزان است مشخص نیست.

“در غروب آفتاب”

جهان از دیدگاه یک امپرسیونیست آمریکایی.

امپرسیونیسم با مشاهده صحنه های روزمره، محیط های شهری و زندگی طبقه متوسط ​​خود را متمایز کرد. «پسر حسام» همین مسیر را طی کرد و نقاشی تاریخی را رها کرد. در غروب (بوستون در گرگ و میش)، مربوط به 1885-1886، دقیقا همان چیزی است که عنوان می گوید. یک روز معمولی در بوستون کامن.

ما می‌توانیم ببینیم که حسام چگونه با پوشاندن بوم با لایه‌ای نارنجی و گذاشتن جزئیات آبی در بالا، بر نمایش نور تسلط پیدا کرده است. ساختمان ها و درختان به تصویر عمق می بخشند. علاوه بر این، این مکان خاص در شهر از ویژگی دیگری از امپرسیونیسم صحبت می کند. مدرنیته “بوستون کامن” یک منطقه تجاری جدید پر از سر و صدا و حرکت کالسکه بود. همچنین می بینیم که ضربات قلم مو در این نقاشی نسبت به کارهای قبلی او ملایم تر است.

“پله های اسپانیایی، رم”

جهان از دیدگاه یک امپرسیونیست آمریکایی.

«پسر حسام» یکی از اعضای گروه «ده نقاش آمریکایی» بود. «حسام» یکی از این سه مؤسس بود.

بر اساس کاتالوگ باقی مانده از سال 1889، تابلوی “میدان اسپانیا” یکی از تابلوهای “حسام” بود که در اولین نمایشگاه این گروه به نمایش گذاشته شد. او این تابلو را در سفرش به رم در سال 1897 کشید و در واقع پله های معروف اسپانیایی را سه بار در ساعات مختلف روز کشید.

“پل سلطنتی، پاریس”

جهان از دیدگاه یک امپرسیونیست آمریکایی.

علاوه بر جوایزی که «حسام» به خاطر استعداد هنری اش دریافت کرد، چندین موزه نیز در زمان حیاتش آثار او را خریداری کردند. «پونت رویال، پاریس» اولین نقاشی این هنرمند بود که وارد موزه (موزه هنر سینسیناتی) شد.

این نقاشی رنگ روغن روی بوم با سبک نشان داده شده در تابلوهای قبلی «حسام» متفاوت است. این نقاشی سرزنده تر است، اما ویژگی های امپرسیونیستی خود را حفظ کرده است. او برای این کار «مدال طلای معبد» را از آکادمی هنرهای زیبای پنسیلوانیا دریافت کرد.

“بیجان بی جان اورگان.”

جهان از دیدگاه یک امپرسیونیست آمریکایی.

آخرین نقاشی این فهرست متعلق به ژانر طبیعت بی جان است. «حسام» در سال 1904 به «اورگان» سفر کرد و این تابلو را با موضوع میوه های محلی کشید. میوه های آبی رنگ پراکنده روی میز آلو اورگان هستند.

۲۴۴۲۴۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا