ترند های روز

جشنواره لومیر؛ ادای احترام به آلن دلون و جایزه به کوستا گاوراس

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، جشنواره لومیر 2024 در مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره خود در لیون با ادای احترام به میشل بلان بازیگر فرانسوی به تازگی درگذشته کار خود را آغاز کرد. در مراسم افتتاحیه این رویداد که به مناسبت تجلیل از سینمای فرانسه برگزار می شود، چهره های سینمایی همچون مونیکا بلوچی، تیم برتون، ونسا پارادی و وینسنت لیندون حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آنترو، در این مراسم منتخبی از فیلم های میشل بلان به منظور تجلیل از کارنامه سینمایی این بازیگر و کارگردان فرانسوی به نمایش درآمد.

عصر امروز جایزه ویژه لومیر نیز به کوستا گاوراس کارگردان فرانسوی-یونانی و نویسنده فیلم های متعهد مانند “Z” اهدا شد. این جایزه توسط تیم برتون به او اهدا شد و در سخنرانی خود از سینمای انسان و متفکر کوستا گاوراس تمجید کرد. کارگردان گاوراس 91 ساله نیز فیلم جدید خود “آخرین نفس” را که در ژانویه 2025 اکران می شود، ارائه کرد.

امسال در 9 روز جشنواره، 157 فیلم در بیش از 400 نمایش به نمایش در می آید و ونسا پارادی، بنیسیو دل تورو و خاویر دولان با نمایش فیلم های خود در جشنواره حضور خواهند داشت و در مسترکلاس ها و مسترکلاس ها شرکت خواهند کرد. برنامه ها برای ملاقات با مردم

ایزابل هوپر نیز یکی از میهمانان افتخاری این دوره است که جایزه معتبر لومیر 2024 را دریافت خواهد کرد. ایزابل هوپر از چهره های شاخص سینمای فرانسه و بین المللی است و نقش های متعددی در فیلم های کارگردانانی چون کلود شابرول، ژان- لوک گدار، کلر دنی، مایکل هانکه، مایکل چینو و هونگ سانگ سو، و هرگز از یک چالش جدید دوری نکرده است. او می افزاید: او نامزد اسکار، گلدن گلوب بهترین بازیگر زن درام، برنده 2 جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم کن، 2 جایزه سزار برای بهترین بازیگر زن و بسیاری جوایز دیگر شده است. سال گذشته ویم وندرس فیلمساز آلمانی برنده این جایزه شد.

در این جشنواره آثار فرد زینمن برنده 4 جایزه اسکار، تهیه کننده فیلم هایی چون وسترن نیمروز، درام «از اینجا تا ابدیت» و مهیج «روز شغال» و آثار توشیرو میفونه به نمایش گذاشته می شود. ، بازیگر معروف ژاپنی فیلم هایی چون «هفت سامورایی» و «ریش» نیز در این جشنواره حضور خواهد داشت. قرمز» در برنامه است.

این جشنواره در 20 اکتبر با ادای احترام به آلن دلون با نمایش فیلم «ظهر ارغوانی» (1960) به کارگردانی رنه کولمن به پایان می رسد.

۲۴۳۲۴۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا