ترند های روز

جزئیات جشنواره موسیقی «امیرجاهد» / ارزیابی آثار در شهریور ماه اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، مهدی مساح بیدگلی رئیس هیئت مدیره موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد درباره ارسال آثار به دبیرخانه ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد گفت: ثبت نام در این جشنواره جشنواره در دو بخش «دوئت» و «اجرای گروهی» تا پایان مرداد ماه سال جاری ادامه داشت و به دلیل برگزاری مرحله اول و دوم ارزیابی در شهریورماه، این تاریخ به هیچ وجه قابل تمدید نیست. دبیران جشنواره خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد و خانه موسیقی ایران هستند. علاقه مندان می توانند به صورت حضوری ثبت نام کنند.

به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» افزود: در دیداری که در دوره مدیریت جدید انجمن موسیقی ایران با محمدعلی مرآتی، مدیرکل انجمن موسیقی ایران داشتیم، مقرر شد در دوره بعدی جشنواره، یعنی دوره هفتم، ثبت نام از طریق سامانه «بامک» انجام شود و علاقه مندان بتوانند آثار خود را از این طریق به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مساح بیدگلی درباره محل استقرار دبیرخانه ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی «امیرجهید» گفت: خانه موزه دکتر محمد معین و استاد امیرجاهد خانه شخصی این دو چهره برجسته عرصه فرهنگ و هنر بود. و دکتر معین داماد استاد امیرجاهد بوده و منزل این دو عزیز در شهر ایس بوده است. البته شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به دبیرخانه دیگر جشنواره یعنی خانه موسیقی ایران نیز تحویل دهند.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» درباره نحوه ثبت نام در این جشنواره اظهار کرد: نحوه ثبت نام به این صورت است که شرکت کنندگان پس از مطالعه آیین نامه جشنواره باید به صورت دونفره یا گروهی از اجرای خود فیلم تهیه کنند. خارج از فضای استودیو، بدون افکت و فایل های عکاسی شخصی تعداد نوازندگان به همراه فرم ثبت نام، کپی شناسنامه یا کارت ملی و پرداخت مبلغ مندرج در آیین نامه در قالب لوح فشرده ارسال شود. . به دبیرخانه اصلی جشنواره آیین نامه جشنواره و فرم های ثبت نام نیز در سایت موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد به نشانی www.moeenjahed.ir موجود است.

وی در خصوص ارزیابی مرحله اول و دوم جشنواره گفت: در نیمه اول شهریور ماه ارزیابی مرحله اول با توجه به فیلم های ارائه شده از سوی متقاضیان انجام و نتایج آن اعلام می شود. 25 و 6 شهریورماه از 9 تا 21 دومین دوره داوری در برج آزادی تهران برگزار می شود و تمامی شرکت کنندگان قطعات خود را در جمع داوران اجرا می کنند.

مساح بیدقلی افزود: در ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» علاوه بر مقام های اول تا سوم که شایسته تقدیر هستند، بخش استعدادهای درخشان نیز برگزار می شود که از ویژه برنامه های این جشنواره است. در این بخش از نفرات برتر به مدت 2 سال حمایت می شود که شامل عضویت در خانه موسیقی ایران، ارائه رایگان کتاب های آموزشی، برگزاری کارگاه های تخصصی رایگان، تهیه کلیپ های مختلف برای ارائه این افراد در فضای مجازی و نقدی خواهد بود. . جایزه، لوح و تندیس و غیره

ششمین جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» با حمایت خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد، خانه موسیقی ایران، انجمن موسیقی ایران، برج آزادی تهران، بنیاد رودکی و شهرداری برگزار می‌شود. منطقه 14 تهران.

خانه موزه دکتر معین و استاد محمدعلی امیرجاهد با همکاری خانه موسیقی ایران بر اساس وظایف و رسالت خود جشنواره ملی موسیقی «امیرجهید» را به منظور حفظ و ارتقای هنر و فن موسیقی جدی برگزار کردند. بر اساس بنیان اندیشه، فرهنگ و هنر ملی ایران و لزوم کشف استعدادهای درخشان و حمایت از نسل جوان در پنج گروه سنی؛ “A” (8-11)، “B” (12-15)، “C” (16-20)، “D” (21-30) و “E” (31 سال و بالاتر) پخش خواهد شد.

در این جشنواره که شامل موسیقی ایرانی (سنتی و محلی)، کلاسیک، پاپ، سازهای کوبه ای و آواز است، متقاضیان و گروه ها پس از ارزیابی اولیه و اخذ مجوز، بر حسب رده سنی به رقابت خواهند پرداخت.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا