ترند های روز

جزئیات برگزاری آزمون های جبرانی دانش آموزان/اعلام زمان اتمام امتحانات ابتدایی و متوسطه دوم

به گزارش فارسیرو، برنامه امتحانات تابستانی ( جبرانی ) دانش آموزان در حالی از 24 مرداد ماه آغاز می شود که ارزشیابی دانش آموزان ابتدایی در کلیه مقاطع تحصیلی تا پایان مردادماه و دانش آموزان دوره متوسطه در هفته اول شهریور ماه به پایان برسد. .

به گزارش ایسنا، بخشنامه مرکز ارزیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی و در راستای هدف عملیاتی 19 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اجرای راهکار 1/119، ایجاد سازوکارهای قانونی و ساختار مناسب است. سنجش و ارزیابی عملکرد نظام آموزشی و آموزش رسمی عمومی، نکات اختصاصی و کلی در خصوص ارزیابی پیشرفت تحصیلی هر دوره تحصیلی از جمله برنامه امتحانات نهایی روزانه پایه دوازدهم، آموزش بزرگسالان. به صورت جاده ای داوطلبان شاخه های نظری سال دوم متوسطه نظری در تابستان سال تحصیلی 1402-1403 اعلام شدند.

لازم به ذکر است با استناد به ماده واحده اصلاح زمان برگزاری امتحانات نیمسال دوم متوسطه – مصوب پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون معاونت شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 23/02/1403. ، با هدف افزایش بهره وری و ایجاد انعطاف در سازماندهی امور مربوط به آموزش دانش آموزان امتحانات تابستانی سال تحصیلی جاری از 24 مرداد آغاز می شودلذا در این بخشنامه بر برنامه ریزی به گونه ای تاکید شده است که با تاکید بر عدم کاهش کیفیت تدریس و یادگیری در دوره تابستانی دانش آموزان و بزرگسالان، آمادگی لازم برای تحقق امتحانات پایان دوره دوازدهم را ارتقاء بخشد مقطع تحصیلی. بر اساس برنامه و برنامه حضور در حوزه امتحانی ارائه می شود.

نحوه ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی:

1- در کلیه پایه ها ارزیابی و اعلام نتایج دانش آموزان به عهده معلم مربوطه می باشد.

2. ارزیابی و اعلام نتایج جلسه تابستانی (شهریور ماه قبل) مدارس ابتدایی در کلیه مقاطع تحصیلی تا پایان مرداد ماه 1403 انجام شود و به منظور آماده سازی مدارس برای شروع مناسب سال تحصیلی جدید، این روند را به سپتامبر موکول کنید.

3- در پایه ششم با رعایت مفاد ماده 6 آیین نامه سنجش پیشرفت تحصیلی آزمون هماهنگ منطقه ای که در صلاحیت مناطق است در پایان مرداد ماه به پایان می رسد و نتایج آن اعلام شود.

نحوه شرکت در آزمون های دوره اول و دوم متوسطه (نظری، فنی، حرفه ای و کاردانی)

1. امتحانات استانی و داخلی را در تابستان سال تحصیلی جاری از 24 مرداد و پایان هفته اول شهریور ماه هماهنگ کردم. به پایان برسد

2- آزمون تابستانه برای رشته/دوره هایی که دانش آموز/داوطلب در خرداد ماه 1403 یا در دوره های قبلی نمره قبولی کسب نکرده و یا تاکنون توسط واحد انتخاب نشده است برگزار می شود. بنابراین به اطلاع شرکت کنندگان در آزمون های نهایی تابستانی می رساند که نمرات این مرحله به سازمان سنجش نظام آموزشی کشور ارسال نمی شود و جهت ایجاد سوابق تحصیلی در آزمون سراسری پذیرش دانشجو الزامی است. سوابق تحصیلی خرداد ماه رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و در آزمون شرکت کنید، اما نمرات این آزمون ها در تعیین معدل فارغ التحصیلی و ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که فقط بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند موثر است.

نحوه ارزیابی دانش آموزان با نیازهای ویژه

1- تا تاریخ 10/05/1403 اطلاعات دانش آموزان استثنایی با تعیین شرایط (دبیر، اضافه کار یا هر دو) برای هر دانش آموز با توجه به نوع آزمون از اداره آموزش و پرورش استثنایی / منطقه / ناحیه / شهرستان به مناطق و. آمادگی ناحیه برای شرکت در آزمون و ورود به تجهیزات توانبخشی غیرحافظه و کمکی (بهدید، دستگاه پرکینز، سمعک، کاشت حلزون و …) همراه با دانش آموزان، باید مورد بررسی و تایید واحدهای استثنایی قرار گیرد. با هماهنگی حفاظت امتحان

توجه: چنانچه دانش آموزی در ایام امتحانات دچار مشکل یا تصادف شد و قبلاً نوشتن بلد نبود می تواند با معرفی اداره آموزش و پرورش استثنایی از دبیر استفاده کند.

2- روسای حوزه و عوامل اجرایی باید با همکاری ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ویژگی ها و نیازهای خاص هر گروه از دانش آموزان استثنایی را بدانند.

تبصره: ابلاغیه دبیری باید توسط آموزش و پرورش منطقه شهرستان برای مشمولین آموزش و پرورش استثنایی (مطابق بند 1) با اولویت همکاران شاغل در مدارس استثنایی مراکز ارزشیابی فراگیر صادر شود.

2332336

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا