ترند های روز

جایزه «بوسان» برای بازیگر فقید «زاویه»

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، جشنواره فیلم بوسان ویژه برنامه ای با عنوان «به یاد لی سون کیون» با نمایش 6 فیلم و سریال از بازیگر فقید کره جنوبی از جمله «چان اوک» به کارگردانی پارک برگزار می کند . “Soon Hee Ma” هونگ سانگ سو، “یک روز سخت” کیم سونگ هان، “عشق من” از کیم وون سوک، “سرزمین خوشبختی” چو چانگ مین و فیلم برنده اسکار بونگ جون هو ” انگل.”

به گزارش ایسنا، جشنواره بین المللی فیلم بوسان همچنین از لی سان کیون بازیگر فقید جایزه فیلم کره ای تجلیل می کند، جایزه ای که به کسانی اعطا می شود که در ارتقای سینمای کره در سطح جهانی نقش داشته اند.

به گزارش اسکرین، جسد لی در 27 دسامبر 2023 در میان تحقیقات پلیس در مورد استفاده غیرقانونی مواد مخدر پیدا شد. او 48 سال داشت. در پی این حادثه، گروهی از مدیران صنعت فرهنگی و سرگرمی کره جنوبی، از جمله کارگردان «فرشته»، بونگ جون هو، خواستار تحقیق در مورد نحوه انجام تحقیقات توسط افسران پلیس شدند.

لی سون کیون در 20 سال گذشته به خاطر ایفای نقش‌های متعدد در کره جنوبی شناخته شده است، اما برای تماشاگران بین‌المللی بیشتر به خاطر بازی در نقش پدرسالار پارک دونگ‌یک در فیلم فرشته در سال 2019 که برنده چهار جایزه اسکار شد، شناخته شده است. بهترین و اولین فیلم کره ای برنده نخل طلای کن نام گرفت. لی برای بازی فوق العاده اش در این فیلم جایزه انجمن بازیگران سینما را دریافت کرد.

این بازیگر قبل از مرگش به دلیل استفاده از ماری جوانا و سایر مواد روانگردان تحت بازجویی پلیس قرار داشت و سه بار و آخرین بار به مدت 19 ساعت مورد بازجویی پلیس قرار گرفته بود. این بازیگر گفته بود که فردی او را فریب داده و مواد مخدر مصرف کرده و سپس قصد اخاذی از او را داشته است.

کره جنوبی قوانین سختگیرانه ای در مورد مواد مخدر دارد و جرایم مواد مخدر معمولا حداقل با شش ماه زندان یا تا 14 سال برای مجرمان و قاچاقچیان مجازات می شود.

لی سان کیون از دانشگاه معتبر ملی هنر در کره جنوبی فارغ التحصیل شد و اولین بازیگری خود را در سال 2001 در یک کمدی تلویزیونی با عنوان “Lovers” انجام داد و از آن زمان برای نقش های مختلف خود مورد تحسین قرار گرفت. او سپس در اولین سریال اصلی کره‌ای اپل تی‌وی بازی کرد که در سال 2021 پخش شد. دکتر برین یک تریلر علمی تخیلی شش قسمتی است که داستان یک متخصص مغز و اعصاب خونسرد را روایت می‌کند که در جستجوی سرنخ‌هایی از یک تصادف خانوادگی مرموز است. از آزمایشات مغزی

آخرین نقش او فیلم ترسناک «خواب» بود که در آن نقش شوهری را بازی می‌کند که راه رفتن در خواب در نهایت به شرایط وخیمی منجر می‌شود. این فیلم با استقبال خوب منتقدان روبرو شد و در بخش هفته منتقدان جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا