ترند های روز

“به جز داستان یک دوست”؛ سومین کتاب از حماسه سجادیه.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، مجموعه رمان حماسه سجادیه به قلم سید مهدی شجاعی که سه تای آن توسط انتشارات نیستان منتشر شده است روایتی جالب و خواندنی از این امام همام و عنوان جلد دوم آن است. اگر غم لشکری ​​به پا می کند و جلد سوم آن جز حکایت دوست نام دارد، نگارش چهارمین کتاب حماسه سجادیه نیز به پایان رسیده و سید مهدی شجاعی پس از آخرین بازبینی به زودی آن را به ناشر می دهد.

آنچه در این مجموعه خواندنی بسیار جلب توجه می کند، سهولت و اعتدال در کار نویسنده است.
سیدمهدی شجاعی با وفاداری کامل به متن روشن تاریخ سعی کرده است داستان دیگری از زندگی و سیره امام سجاد را در دسترس مخاطب قرار دهد، روایتی که پاسخگوی بسیاری از ابهامات تاریخی پیرامون آن حضرت و سیره آن حضرت است به نحوی سیال و روان. شیوا. .
بر کسی پوشیده نیست که اندکی پس از واقعه کربلا، فاجعه ای در جهان اسلام رخ داد که رسوایی و رسوایی آن صفحات تاریخ را سیاه کرد. اما چرایی و چگونگی وقوع این فجایع نیاز به آسیب شناسی جدی و تحلیل سنجیده دارد و اینجاست که اهمیت کار شجاعانه مشخص می شود.
او تنها داستان نویس این مجموعه نیست. او فقط یک داستان نویس نیست، بلکه سعی می کند اسرار لازم و ضروری را برای کسانی که خرد دانسته اند را در قالب داستانی کاملاً مستند به اسناد معتبر تاریخی فاش کند.

اولین کتاب از این مجموعه با عنوان «تو به جای همه» خواننده را با کاروان اسرا با فرارهای مکرر به حادثه کربلا می برد تا بازگشت امام سجاد به مدینه و سپس هجرت از مدینه و زندگی در صحرا. . از کویر
کتاب دوم با عنوان «اگر غم لشکری ​​را برانگیزد» به واقعه حرا و آنچه در مدینه رخ داد می پردازد و کتاب سوم نیز داستان وقایعی را که اندکی پیش از مرگ یزید در مکه رخ داده است، بیان می کند و خواننده را با اسلام و اسلام آشنا می کند. حکومت بنی امیه انجام دهد.
شجاعی به عنوان یکی از پایه گذاران ادبیات دینی در ایران، سابقه درخشانی در خلق این گونه آثار دارد. او نسل های جامعه ایران را با معارف اهل بیت آشنا کرده است. با همه اینها مجموعه حماسه سجادیه به عنوان دلیلی بر اثربخشی خود، رسالت دیگری را نیز مدعی است: روشنگری…

اما این تنها ماموریت این اثر نیست.
عشق شجاعانه به اهل بیت و امام سجاد که در جاهای مختلف عمداً یا ناخواسته تجلی می یابد، بی دلیل نیست. فضائل امام هر قلب سالمی را پریشان می کند، فضایلی که بسیاری از آنها تاکنون ناگفته و مغفول مانده بود و اکنون در قالب روایت نویسنده بیان می شود. فضائلی که باعث می شود عموم به علی بن الحسین بگویند: چقدر دوستت دارم!
نکته مهم دیگر این مجموعه خواندنی نثر شیرین و دلنشین آن است. نویسنده با کمک چند راوی در هر فصل، پرده را باز می کند و قلم را به گونه ای دیگر می چرخاند. او حتی از استفاده از اصطلاحات روز هم ابایی ندارد و این شوخی شیرینی دیگری به نمایش می بخشد. مثلاً در کتاب سوم از زبان شیطان چنین می خوانیم: «حتی به ذهنم خطور نکرده بود که سجاد می تواند ناگهان از راه دور با کنترل از راه دور بیاید». برای تغییر کنترل، روند بازی و جای برنده و بازنده… از صمیم قلب غیرمنتظره بود که ناگهان عملیات لجستیکی، دفاعی و نظامی انجام دهد. از دعاها و دعاها

22057

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا