ترند های روز

به تلویزیون فحش میدم و برمیگردم سر کار باهاش!

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، شاید با هنرمندانی برخورد کرده باشید که مکرراً با تلویزیون کار می کنند، اما هر بار که فرصت پیدا می کنند شروع به تخریب این رسانه می کنند. نشنیدن یا نخواندن نقد منصفانه و نگران کننده از آنها، نه! از همین مطالب اینستاگرام، شما رقم مخالف را فرض می کنید و با کلمات و عبارات تند، کلمات بد و کنایه به تلویزیون و رویکرد آن ضربه می زنید.

به گزارش تسنیم، اکنون مشکل اینجاست که این افرادی که تلویزیون را به سطح محتوای قهرمانانه مجازی می برند، هیچ گاه با این رسانه دست از کار نکشیده اند و همیشه یکی از مزایای تلویزیون است که کمترین آن شهرت و قرار گرفتن در معرض تعداد زیادی است. مخاطبان در سراسر کشور بوده و هستند.

در حال حاضر شبکه سه سریال غریبه به کارگردانی سروش محمدزاده را روی آنتن می برد که در پخش یکی از قسمت های آن به دلیل مصادف شدن با شب شهادت تغییراتی در آن قسمت ایجاد شد و همین امر باعث شد این کارگردان جوان اقدام به انتشار ان کند. اینستاگرامش، این اتفاق با تاکید بر پر بودن آنتن تلویزیون از محصولاتش واکنش شدیدی به همراه داشت و شاید در زیرمجموعه اش می گوید و با خودش فکر می کند که اگر نباشد تلویزیون محتوایی برای پخش ندارد!

سروش محمدزاده که در سال‌های اخیر فقط در تلویزیون کار کرده و سابقه بسیار کمی در سینما داشته است، در متن خود می‌گوید تلویزیون او را برده فرهنگی می‌داند و البته اشاره نمی‌کند که چرا تسلیم آن بردگی فرهنگی شده است. . از سال 2019. او هیچ تلاشی برای رهایی خود انجام نداده است، حتی از درآمد ثابت و قابل اعتمادی که از این رسانه به دست آورده و همچنین از شهرتی که به عنوان تهیه کننده سریال در پنج سال اخیر از طریق تلویزیون به دست آورده است. به او یادآوری شده است که او “غلام فرهنگی” است و فقط گهگاه به این موضوع در اینستاگرام اشاره می کند تا متهم به سکوت در گوشه و کنار دوستانش نشود.

البته لازم به یادآوری است که آقای محمدزاده، همان تلویزیونی که با ایشان به عنوان یک غلام و یک کارمند فرهنگی برخورد می کند، همان رسانه ای است که شما در سال 1401 در لحظه خداحافظی برخی از دوستان و همکارانتان در شبکه تلویزیونی تلویزیونی با ایشان ساخته اید. هزینه بیکاری طولانی مدت و شما مجری برنامه بودید و از آن زمان به طور مداوم با او کار می کنید.

کارگردان سریال «غریبه» در سایت خود با اشاره به اینکه «غریبه» پس از مدتی مخاطبی را به تلویزیون آورده است، اشاره کرده است. حمید گودرزی، پژمان بازغی و محیا دهقانی و تلاش بازیگران و برنامه رئالیتی شو درباره مافیای مواد مخدر و برخی اتفاقات دیگر، اما سریال امروز همچنان نمی تواند مثل گذشته مخاطب را راضی کند. مخاطبی که امروزه دسترسی بهتری به سریال ها و فیلم های جدید دارد. کارگردان چگونه از این تعبیر استفاده می کند که سریالش مخاطب را به تلویزیون آورد؟

از سوی دیگر، آنتن پرکننده تلویزیون در نظر گرفته شده است. در حالی که سال هاست افرادی مانند رضا عطاران، سعید آقاخانی و مهران مدیری به خوبی این نقش را بازی کرده اند و هنوز ادعایی ندارند؟ همچنین موضوع مطرح شده توسط سروش محمدزاده در خصوص مدیریت راننده و پخش و ممیزی؛ وقتی به سفارش سیمافیلم یا هر موسسه دیگری سریالی می سازید، باید بدانید که تمام کنترل در دست صداوسیما است. چطور شد که کارگردان سریال غریبه در صفحه مجازی خود می نویسد 25 سال است که با تلویزیون کار می کند اما با این انتقادات انگار تازه وارد تلویزیون شده است؟

حقیقت این است که تلویزیون با همه انتقاداتی که به آن وارد شده و انتظار می رود با بازنگری در مدیریت خود بار دیگر جایگاه خود را به دست بیاورد، به دلایل زیادی همچنان مهمترین رسانه تصویری ایران باقی مانده است و این چیزی است که خود هنرمندان به آن دست می زنند. نیز آگاه هستند. قبول دارند و بسیاری از منتقدان اگر با تلویزیون کار نکنند به دنبال اصلاحات هستند اما دوران همکاری با تلویزیون و توهین به تلویزیون در سایر شبکه های مجازی گذشته است.

همچنین شایسته است مدیران تلویزیون به نقد مستدل رسانه خود توجه جدی داشته باشند و کیفیت تولیدات را بالا ببرند و به سلایق مختلف توجه کنند. طبیعتاً انتقاد معقول و مستدل همیشه مفید خواهد بود.

سروش محمدزاده کارگردان سریال «غریبا» که چندی پیش «مستوران» را نیز در تلویزیون ارائه کرد؛ وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امشب قسمت 14 سریال غریبه نباید پخش می شد. گفتم اگر سکانس مورد نظر برای شب شهادت مناسب نیست بهتر است سریال پخش نشود چون آن سکانس برای ادامه درام مهم است… فایده ای نداشت…

غریبه در کنار کشتی و پریدن و پرتاب به طرز عجیبی پخش شد… انگار بعد از مدتی مخاطبی را به تلویزیون جذب کرد که مثلاً باید فرض کرد. بعد از 25 سال کار در تلویزیون، دوباره به یاد آوردم که ما همان چیزی هستیم که یک مدیر به من گفت. شما آنچه را که ما می گوییم انجام می دهید، نه آنچه را که فکر می کنید! باز فهمیدم برده فرهنگی هستیم… آنتن پرکننده های بی خاصیت و بی اهمیت…

الان که سریال سوران داره از آی فیلم پخش میشه و غریبه از شبکه 3 پخش میشه من یک آنتن کاملتر شدم… بعد از این همه سال کار مشکل من این نیست که مثلا شات رو از پیانو بردارن. یا برای کم کردن آرایش بنویسید… نه… مشکل من خراب کردن یک صحنه مهم است که به صورت غیر هنری انجام می شود. خیلی خوبه…راستش…

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا