ترند های روز

بهروز رضوی: رفتار محمدعلی بهمنی برای هنردوستان مثال زدنی بود

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، جلسه هیات مدیره انجمن هنرمندان ایران با حضور اعضای هیات مدیره و جمعی از هنرمندان صاحب نام و پیشکسوت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست ضمن بررسی مشکلات موجود و برنامه ریزی برای فعالیت های آتی مجموعه، مراسم یادبودی با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم محمدعلی بهمنی شاعر معاصر و از اعضای فقید هیئت مدیره برگزار شد. از مدیران کانون هنرمندان

این هنرمند پیشکسوت و یکی از بنیانگذاران کانون در این نشست گفت: کانون هنرمندان ایران در سال ۱۳۷۲ توسط جمعی از هنرمندان بزرگ کشور مانند جمشید مشایخی، مرتضی احمدی، عزت اله تزمامی، علی اصغر گرمسیری، فخری تأسیس شد. خروش. نیکو خردمند، پروین سلیمانی، جمیله شیخی، احمد گدکاچیان و تنی از دیگر هنرمندان مطرح کشور که متاسفانه برخی دیگر در جمع ما نیستند.

علی نعمتی افزود: کانون هنرمندان باید به یکی از مراکز اصلی فعالیت های هنری تبدیل شود تا هنرمندان به آن بیایند و از امکانات، برنامه ها و برکات آن بهره مند شوند و امید است در سطح ملی مفید و مورد توجه قرار گیرد. .

مدیر کل حوزه هنری در خصوص بزرگداشت شاعر بزرگ محمدعلی بهمنی نیز گفت: جای حضور فیزیکی مرحوم محمدعلی بهمنی در بین ما خالی است و قطعاً به گونه ای دیگر حضور دارند و رصد می کنند. آن بزرگوار اهتمام جدی به راه اندازی مجدد فعالیت کانون داشت و با جدیت اهداف و برنامه های کانون هنرمندان را دنبال می کرد.

بهزاد رهبر حقیقت افزود: مراسم بازگشایی رسمی کانون هنرمندان ایران به زودی برگزار می شود. امیدواریم با همت جمعی و همکاری مسئولان کانون هنرمندان ایران به عنوان یک نهاد مردم نهاد بتواند منافع مادی و معنوی هنرمندان را تضمین کند.

در ادامه این مراسم برخی از هنرمندان به بیان خاطرات استاد بهمنی و جایگاه و دستاوردهای وی در عرصه ادبیات کیشور پرداختند.

بهروز رضوی صداپیشه و مجری مطرح کشور در کنار خواندن شعر پدرش در وصف شاعر ارجمند محمدعلی بهمنی گفت: در اشعار خود به خوبی وابستگی خود را به مردم بیان کرده است. او شاعری بسیار علاقه مند به مردم بود و صرف نظر از آثار این شاعر بزرگ، اخلاقش برای اهالی هنر مثال زدنی بود.

اسماعیل محرابی بازیگر و بازیگر سینما و تلویزیون نیز به خاطرات تئاتر خود و استادان فقید حمید ترقیان و عباس جوانمرد اشاره کرد.

سید عبدالحسین مختاباد آهنگساز و خواننده با اشاره به اهداف روشن انجمن هنرمندان ایران گفت: امیدوارم راهی که با تلاش فراوان آغاز شد با حمایت هنرمندان به نتایج خوبی برسد و ما نیز شاهد زمان بهتری برای اهالی هنر باشیم.

عارف براتی قائم مقام و مدیرعامل انجمن خوشنویسان ایران نیز به سخنان مرحوم بهشتی اشاره کرد و گفت: تشکل های کوچک، منسجم و دقیق بر تشکل های بزرگ و وسیعی که گردهمایی آنها سخت است، ارجحیت دارد. برای انجام این کار باید از کارشناسان شایسته و آموزش دیده استفاده کنیم.

شهره سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون نیز گفت: امیدوارم هر اتفاقی که در کانون هنرمندان می افتد بتوانم موثر باشم و در کنار شما باشم.

در پایان این مراسم، هیئت مدیره انجمن هنرمندان ایران ضمن تشکر از خدمات ارزنده استاد محمدعلی بهمنی، تداوم فعالیت و حفظ میراث ادبی ایشان را برجسته کردند. همچنین مقرر شد برای گرامیداشت یاد و نام این شاعر بزرگ برنامه های متنوع فرهنگی و هنری اجرا شود.

243

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا