ترند های روز

برنده بخش رمان سیره پیامبر اکرم (ص) یک میلیارد ریال جایزه نقدی دریافت می کند/ دستاوردهای درخشان در حوزه ادبیات دینی

محمدرضا شرفی خوبوشان دبیر علمی جشنواره ویژه خاتم پیامبر رحمت (ص) با اعلام این خبر در گفتگو با خبرگزاری فارسیرو گفت: جشنواره ویژه خاتم پیامبر اسلام وارد خود شده است. دوره دهم و بیشتر در طول سالیان فعالیت در این زمینه نتایج درخشانی در عرصه ادبیات به دست آمده است.

وی ادامه داد: تمامی آثار پذیرفته شده در این جشنواره شامل داستان کوتاه، داستان بلند، داستان کوتاه و رمان زندگی پیامبر(ص) است. این جشنواره طی سالیان متمادی مخاطبان زیادی را از نقاط مختلف کشور و خارج از کشور مانند پاکستان و کشورهای جهان اسلام به خود جذب کرده و در سال های برگزاری این رویداد فرهنگی آثار ارزشمندی از این بخش دریافت شده است.

شرفی خوبشان افزود: بخش دانش آموزی یکی از بخش های مهم در حوزه نوجوانان است. این بخش شامل علاقه مندان به هر دو بخش داستان برای نوجوانان و بزرگسالان است.

دبیر علمی جشنواره خاتم تصریح کرد: یکی از ویژگی های این جشنواره گستردگی متقاضیان و شرکت کنندگان است. چون هم نویسندگان حرفه ای در بخش های مختلف هستند و هم نویسندگان نوجوان در گروه های سنی مختلف.

وی بیان کرد: این رویداد فرهنگی به همت اداره انتشارات فرهنگ اسلامی و با همکاری بسیاری از سازمان ها و نهادها از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان در بخش دانشجویی) برای دوره های زیادی خواهد بود.

شرفی خوبوشان با بیان اینکه جشن نه دوره این رویداد فرهنگی دارای برکات معنوی فراوانی است، تصریح کرد: برگزاری این مراسم فرهنگی برکات معنوی بسیاری دارد. وی بیان کرد: یکی از ویژگی ها و به عبارتی برکات جشن خاتم پیامبر رحمت (ص) پویایی و تأثیرپذیری آن است به این معنا که 30 جلد کتاب از سیره پیامبر به چاپ رسیده است. تا کنون پیامبر اسلام نوشته و منتشر شده است که همگی نشان دهنده این است که زندگی حضرت محمد (ص) عمیق، صحیح و شایسته است.

دبیر علمی جشنواره خاتم پیامبر رحمت (ص) خاطرنشان کرد: این جشنواره سعی دارد بینشی عمیق را در قالب داستان و روایات مختلف در حوزه تاریخ پیامبر بیان کند تا مردم با مطالعه این آثار می توانند با زندگی پیامبر در زندگی خود آشنا شوند. در واقع، نویسندگان درباره تأثیر زندگی پیامبر بر زندگی مردم معاصر نوشته اند.

این مدیر فرهنگی یادآور شد: در دهمین دوره جشنواره خاتم آثاری از بخش های داستان کوتاه، داستان کوتاه، داستان کوتاه و رمان داوری می شود و علاقه مندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی تا 24 اردیبهشت فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره بفرست

دبیر علمی جشنواره ویژه خاتم پیامبر رحمت (ص) خاطرنشان کرد: در محل برگزاری این رویداد فرهنگی، برگزاری کارگاه آموزشی نویسندگی با محوریت نحوه نگارش سیره پیامبر و انتخاب رمان در نظر گرفته شده است. برای نوشتن برنامه ریزی کنید زندگانی پیامبر زیر نظر اساتید زبده. همچنین در فراخوان جشنواره X خاتم، بخش معرفی رمان‌های نویسندگان حرفه‌ای با موضوع زندگی پیامبر اسلام (ص) افتتاح شد. اضافه می شود که برنده این بخش از چندین دوره جایزه نقدی معادل یک میلیارد ریال حق الامتیاز دریافت خواهد کرد.

24357

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا