ترند های روز

بخشی از سود استخراج معادن باید به حوزه گردشگری اختصاص یابد

به گزارش فارسیرو از یزد، در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر میراث فرهنگی، چالش ها و فرصت های حوزه گردشگری و صنایع دستی استان یزد مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مصطفی پوردهفان نماینده مردم شریف اردکان در شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت همکاری دولت و بخش خصوصی خواستار توجه ویژه به زیرساخت های گردشگری و استفاده بهینه از منابع معدنی شد.

وی به معافیت مالیاتی 4 همتی شرکت چادرملو اشاره کرد و گفت: این معافیت در شرایط فعلی استان یزد قابل توجیه نیست و باید به گونه ای مدیریت شود که به نفع توسعه پایدار استان باشد.

پوردهقان افزود: با توجه به صنعتی شدن و تمرکز در صنایع معدنی، حاشیه سود گردشگری به شدت کاهش یافته است. این موضوع نیازمند توجه ویژه به ظرفیت های گردشگری استان است تا بتوانیم از این بخش به عنوان یک منبع درآمد پایدار استفاده کنیم.

نماینده اردکان بر لزوم تخصیص بخشی از سود عملیاتی 30 همتی شرکت چادرملو به توسعه زیرساخت های گردشگری تاکید کرد و گفت: درصدی از سود معدنی باید به حوزه زیرساخت های گردشگری اختصاص یابد تا این بخش تقویت و سهمی داشته باشد. برای رونق اقتصادی استان.

وی همچنین پیشنهاد کرد از گردش مالی صنایع استان برای ارائه تسهیلات به حوزه گردشگری استفاده شود زیرا این اقدام می تواند به جذب سرمایه گذار و توسعه طرح های گردشگری کمک کند.

نماینده اردکان در پایان بر ارتقای روابط خارجی تاکید کرد و فعالیت بیشتر گردشگری و جذب گردشگران خارجی را ضروری دانست.

46

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا