ترند های روز

بالاخره رابطه حامد بهداد و سحر دولتشاهی مشخص نیست

ماهرخ عباسپور: فروش فیلم های ایرانی از ابتدای امسال تا 15 مهرماه به 960 میلیارد تومان رسیده است که آمارها نشان می دهد 75 درصد از این فروش معادل 730 میلیارد تومان متعلق به فیلم های کمدی است. در واقع اگر بخواهیم فصل بهار و تابستان را بررسی کنیم، وضعیت به همین شکل است.

هفته اول مهر نیز با اکران فیلم نسبتا خوب آغاز شد. هفته گذشته 588 هزار نفر به سینما رفتند و 34 میلیارد تومان سود بازدید از سینما بود.

نکته جالب توجه، تفاوت کم فروش سه تای اول در گیشه است و اتفاقاً نام انیمیشنی نیز وجود دارد که تنها دو روز از نمایش آن می گذرد و با وجود این، در جایگاه دوم باکس آفیس قرار گرفت.

پیشتاز باکس آفیس «تگزاس 3» به کارگردانی مسعود اطیابی با 108 هزار تماشاگر و فروش 6.2 میلیارد تومانی است.

جایگاه دوم گیشه را انیمیشن «ببایی قهرمان» به کارگردانی حسین صفرزادگان و میشم حسینی به خود اختصاص داده است که با فروش 5.4 میلیارد تومانی 86 هزار تماشاگر را به سینما کشاند.

رتبه سوم باکس آفیس نیز به «مفتبار» ساخته عادل تبریزی اختصاص دارد که 77 هزار تماشاگر دارد و فروش 4.4 میلیارد تومانی را به ثبت رسانده است.

رتبه چهارم نیز به فیلم «پول و پارتی» به کارگردانی سعید سهیلی اختصاص دارد که 75 هزار تماشاگر آن را دیدند و 4.2 میلیارد تومان سود حاصل از فروش این گیشه بود.

رتبه پنجم گیشه به «قیف» ساخته محسن امیریوسفی اختصاص دارد که با 68 هزار تماشاگر فروش 4 میلیارد تومانی را در گیشه خود به ثبت رساند.

فروش فیلم ها چطور بود؟

در حال حاضر مجموع فروش سینماها از ابتدای سال تاکنون به 953 میلیارد نفر رسیده است و حدود 17 میلیون نفر فیلم‌های اکران شده را دیده‌اند.

فیلم “تگزاس 3” به کارگردانی مسعود اطیابی در صدر جدول فروش قرار دارد. این فیلم با 4 میلیون و 273 هزار بیننده حدود 24 میلیارد تومان بلیت فروخته است.

«تمساح خونین» و «مست عشق» که اکرانشان به پایان رسیده در جایگاه دوم و سوم فهرست فروش قرار دارند.

اما در میان فیلم هایی که هنوز روی پرده هستند، “خجالت نکش 2” به کارگردانی رضا مقصودی 85 میلیارد تومان فروش داشت و یک میلیون و 560 هزار بیننده داشت.

“پول و مهمانی” سعید سهیلی با حدود 1.5 میلیون بیننده، 80 میلیارد تومب فروش داشته است.

“قیف” آخرین ساخته محسن امیریوسفی با بازی رضا عطاران که پیش بینی می شد از اواسط شهریورماه به بیش از 366 هزار مخاطب برسد، تا ظهر جمعه 21 میلیارد تومان بلیت فروش داشته است.

“رایگان” به کارگردانی عادل تبریزی و با بازی حامد بهداد و سحر دولتشاهی فروش کمتر از حد انتظار بود و با 270 هزار بیننده به 15 میلیارد تومان رسید.

“Cat City 2” این فیلم به کارگردانی جواد هاشمی یکی از فیلم های مرتبط با کودک و نوجوان است که روی اکران سینما می رود و با حدود 133 هزار تماشاگر حدود 7 میلیارد تومان بلیت فروخته است.

انیمیشن “قهرمان بابی” که در تلویزیون مورد توجه ویژه قرار گرفته است، در دو روز اول اکران با نزدیک به 60 هزار بیننده، سه میلیارد و 700 میلیون تومب فروخته است.

فیلم “آغوش باز” تومان به کارگردانی بهروز شعیبی یک و نیم میلیارد بلیت به 26 هزار تماشاگر فروخته است.

“قلب رقه” به کارگردانی خیرالله تقیانی پور با 164 هزار تماشاگر 8.5 میلیارد تومان بلیت فروخته است.

کمدی “شهسوار” به کارگردانی حسین نمازی 6 میلیارد تومان فروش داشت و حدود 100 هزار بیننده داشت. “در آغوش درخت” این فیلم به کارگردانی بابک خواجه پاشا، نماینده منتخب ایران در اسکار، 5 میلیون و 461 هزار تومان فروش داشت و 109 هزار بیننده داشت.

“کمپین” به کارگردانی شهرام اسدزاده که از اواسط شهریور اکران شده است، نزدیک به چهار هزار تماشاگر داشته و ۲۲۱ میلیون تومان فروش داشته است. همچنین فیلم “ظلم” به کارگردانی کاوه دهقانپور که در روزهای پایانی شهریور اکران شد و با 1200 بیننده 76 میلیون تومان فروخت.

“نفرین آرتا” به کارگردانی مجید کریمی که از چهارشنبه هفته گذشته اکران شد، 8 میلیون و 500 هزار تومان فروخته است.

فیلم «روزی روزگاری در آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که در یک سانس در برخی از سالن های نمایش به نمایش درآمد، 45 هزار تماشاگر داشته و از 19 مرداد تاکنون 2853 میلیون تومان بلیت فروخته است.

فیلم “یادبود جنوب” همچنین با 200 هزار تماشاگر 12 هزار و 380 میلیون تومان فروش داشته است.

“ملاقات با جادوگر” به کارگردانی حمید بهرامانیان با 186 هزار تماشاگر بلیت فروشی بیش از 11 میلیارد تومان و آخرین فروش “6 صبح” مهران مدیری، یکی از باکس آفیس های امسال، ۱۰۶ هزار بیننده و حدود ۶.۷ میلیارد تومان را به ثبت رساند.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا