ترند های روز

بازگشت شهاب حسینی به ترکیه

فتحی در این نشست توضیح داد: نخواستیم از مولانا زندگی نامه بسازیم، هدف این بود که دیدار عجیب شمس و مولانا را در ابعاد کوچک یک فیلم به نمایش بگذاریم. اتفاقاتی که در این جلسه می افتد از نظر روانی بسیار مهم است. یکی از مشکلات انسان امروزی مقایسه است. ما مثل ماشینی هستیم که مدام نگاه می کند که چه کسی جلو و چه کسی عقب است. این عامل اصلی بسیاری از جنگ ها و کشتارها در جهان امروز است. در رویارویی شمس و مولانا می بینیم که چگونه شمس به مولانا دیدگاهی را توصیه می کند که بشر امروزی می تواند از آن استفاده کند. به مولانا می گوید مسابقه را رها کن و از اینکه 500 نفر بالای منبر هستند و کجا ایستاده اند خوشحال نیست. امروزه بسیاری از ما برده پول و موقعیت اجتماعی شده ایم.

به گزارش ایسنا، فتحی افزود: بسیاری از اندیشمندان مانند استاد کزازی، استاد موحد، دکتر رضوانی و… هستند. آنها فیلم را در یک اکران خصوصی دیدند و نظرات ارزشمندشان باعث دلگرمی ما شد، اما متوسط ​​جامعه برای ما خیلی مهم بود. . نه به این هدف که فیلم را ببینیم و بگوییم مولوی و شمس را می شناسند، امید ما این بود که مخاطبان در کتاب ها و مقالات به دنبال آن ها بروند. خوشبختانه تا حد زیادی به این هدف رسیدیم و بخش زیادی از مخاطبان ما از نسل جوان بودند. ما به دلایل بی شماری بین نسل جوان و میراث فرهنگی خود شکاف فرهنگی داریم. ایجاد این پیوند بسیار مهم است.

توحیدی در خصوص استفاده از منابع مشهوری مانند «ملت عشق» به جای منابع معتبرتر مانند «پله پله برای ملاقات با خدا»، گفت: «ملت عشق» منبع اصلی ما نیست و بر اساس منابع دست اول درباره مولوی است. زندگی ما سه منبع اصلی برای نگارش فیلمنامه داشتیم و ملاک ما این بود که نزدیک ترین منابع مربوط به زمان مولانا باشد. «عهدنامه سپه سالار»، «مناقب العارفین» و «ولدنامه مثنوی» سه منبعی بودند که فیلمنامه را بر روی آنها نوشتیم.

البته از کتاب های دیگری از جمله کتاب دکتر زرین کوب و کتاب «زندگی مولانا» استاد بدیع الزمان فروزانفر استفاده کرده ایم. توحیدی با بیان اینکه در ساخت فیلمی درباره شخصیت های تاریخی دو راه داریم، اظهار کرد: یک گزینه نمایش زندگی شخصیت از ابتدا تا انتها و دوم نمایش بخشی از زندگی است و این را برای این کار انتخاب کردیم. ماست عشق. مهم ترین دوران زندگی مولانا را ساختیم و به نمایش گذاشتیم. فیلم لایه های مختلف، سه خط زمانی و سه داستان دارد و ما سه نفر در سه موقعیت متفاوت داریم. ما سعی می کنیم این دوره از زندگی را به تصویر بکشیم و سطوح مختلف مخاطبانمان را راضی نگه داریم و آنها را تشویق کنیم که بیشتر درباره شمس و مولانا فکر کنند.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا