ترند های روز

بازگشت بابا پنجعلی به پایتخت قطعی شد؟

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، در سال های اخیر علیرضا خمسه را با بازی ماندگار «بابا پنجعلی» به یاد می آوریم، اما او را به عنوان بازیگر ژانر کمدی و کودک می شناسند. دارای سریال ها و برنامه های تلویزیونی و چندین تئاتر است. امروز نام او به عنوان بازیگر سریال «عفیف» به کارگردانی محمود معظمی شنیده می شود. این سریال درباره آسیب های فضای مجازی است، البته او در فصل دوم سریال «چرخگردون» نیز نقش غلام عدسی را بازی می کند.

به گزارش تسنیم، او خیلی دوست دارد بابا پنجعلی به سریال «پایتخت» برگردد. نمایش های کمدی باید درست و حرفه ای اجرا شوند و حرف های زیادی در گفت وگو با تسنیم به ذهن خطور می کند:

علیرضا خمسه این روزها سخت گیرانه تر انتخاب می کند و در پروژه های کمتری حضور پیدا می کند، مثلاً شما در سریال «عفیف» یا «چرخ گردون 2» حضور دارید. این روزها خیلی ها معتقدند سریال های کمدی ما دیگر آن آثاری نیستند که مردم را بخندانند و شاید بیشتر مبتذل و مبتذل هستند و جلوه های آن در برخی فیلم ها وجود دارد. نظر شما در مورد آن چیست؟

کمدی واقعی کمدی است که با نگاهی انتقادی به مسائل اجتماعی و موضوعات مختلف می پردازد. اگر جامعه ای اجازه ندهد کمدین هایش به مسائل نگاه انتقادی داشته باشند، کمدی مبتذل می شود.

کمدی سالم کمدی انعکاسی است، همه کمدی را دوست ندارند که در آن تفکر وجود داشته باشد. کمدی انعکاسی افکار را به مخاطب خود منتقل می کند. به مردم می آموزد که به مشکلاتشان فکر کنند و به دنبال راه حل باشند، این فضا را باید از کمدینی گرفت که می خواهد این بینش را به جامعه خود منتقل کند، کمدی به جایی می رود که شما نشان می دهید، همان مسیری که نه تنها عمومی انجام می دهد. بخند و لذت ببر دردش هم هست

پروردگار خمسه! این روزها نه تنها سریال های ما، بلکه شخصیت های کمدی ما هم نمی توانند مانند شخصیت های بابا پنجعلی یا آن شخصیت فضایی جالب داستان «من زمین را دوست دارم» ابوالحسن داودی، «آپارتمان شماره 13» نوستالژیک شوند و در خاطره بمانند. و بسیاری موارد دیگر؛ چرا ماندگاری در شخصیت پردازی کمدین های امروز ما رخ نمی دهد؟ مشکل شخصیت پردازی است یا فیلمنامه؟

اگر کمدین، طنزپرداز و طنزپرداز اجازه نداشته باشد به سمتی که دوست دارد برود، کار سفارشی نوستالژی ایجاد نمی کند.

این روزها سریال های ما به خصوص تلویزیون نمی توانند خیابان ها را رها کنند، شاید آخرین باری که این اتفاق می افتد دوباره با سریال پایتخت باشد، حالا می توان گفت که رقبا و دسترسی مردم به سریال ها بیشتر شده است. و فیلم ها زیاد شده اما مخاطب مثل قبل است، حداقل از سریال های تلویزیونی این حس را دارید که نمی توانید منتظر قسمت بعدی باشید…

ما باید به نویسندگانمان اجازه دهیم تا وارد حلقه‌های دیگری شوند که هنوز وارد آن نشده‌اند، این راه حل است.

آقای خمسه، قبول دارید که امروزه حضور بازیگران، تهیه کنندگان و کارگردانان در خانه و محل کار بیشتر به دلیل دستمزدهای بیشتر است یا موضوع جای دیگری است؟

ضمنا تلویزیون پولی بد نیست، به نظر من رسانه های دیگر محدودیت صدا و سیما را ندارند، بازتر هستند.

آیا شما با آن موافقید؟

بخش مهمی است اما منتظر کار خوبی هستیم که آسیبی به جامعه وارد نشود. به خودم می گویم؛ اگر چیزی را خراب نمی کنید و چیزی نمی سازید، حداقل چیزی را خراب نمی کنید، سریالی که ذهن مردم را از بین می برد.

شما شخصیت ها و شخصیت های زیادی خلق کردید. آیا شخصیت علیرضا خمسه برای بازی مانده است؟

مردم «بابا پنجعلی» سریال «پایتخت» را خیلی دوست داشتند و من هم دوست دارم پنجعلی در سریال «پایتخت» بازی کند.

آیا قرار است اتفاق بیفتد؟

ما نمی دانیم

این روزها در خبرها آمده است که روح بابا پنجعلی در حال بازگشت به سریال است.

من هیچ خبر جدی ندارم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا