ترند های روز

«بازتاب» خوشنویسی فارسی به صورت مدرن و سه بعدی در نمایشگاه

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، مهدی سعیدی در این نمایشگاه سعی کرده با استفاده از تکنیک ها و متریال های خاص، از خوشنویسی فارسی به عنوان عنصری فرهنگی استفاده کرده و آن را به یک هنر مدرن و سه بعدی تبدیل کند.

مجموعه اخیر سعیدی با عنوان «خط» شامل اینستالیشن هایی است که حدود 10 اثر را شامل می شود. این آثار کاملاً در حوزه هنری هستند; زیرا در طراحی گرافیک معمولاً خود را پیش مشتری می یابیم که تعیین کننده نحوه برخورد با موضوع است، اما در هنر به خصوص در این آثار حرکت زاییده درونیات و احساسات شخصی هنرمند است و باید به نوعی منتقل شود.

همچنین شکل بیان و نوع اجرا در این مجموعه کاملاً متفاوت است. اگرچه ریشه در کارهایی که او در زمینه طراحی گرافیک انجام داده است. یعنی در طراحی گرافیک از خطوط برای ایجاد تصاویر مرتبط با موضوع استفاده می کنید. اما در اینجا تصاویری ساخته شده است که اگرچه ادامه دهنده راه گذشته او هستند، اما کاملاً با آنچه قبلا انجام می داد متفاوت است.

این هنرمند درباره این مجموعه می گوید: مجموعه بازتاب به سال 2016 برمی گردد، زمانی که در آمریکا زندگی می کردم مجموعه ای داشتم که مربوط به شاهنامه بود، یعنی موضوع آن شاهنامه بود و آن مجموعه مطالب خاصی داشت. که از آن استفاده کردم و بعد از آن فکر کردم که این اثر قابلیت استفاده از آن را به عنوان یک کل منسجم دارد، سپس به فکر ساختن مجموعه ای افتادم که اکنون آن را «انعکاس» می نامیم که حدود 10 اثر است. چیزی که من در آنجا استفاده کردم استفاده از آینه بود و سپس از آینه ها در مجموعه انعکاس ها استفاده کردم و فکر کردم که حالت دو بعدی که در واقع در آثار هنری وجود دارد به سه بعدی تبدیل می شود خط و متریالی که من روی بوم استفاده کردم در واقع دوخت است، یعنی دارای خطوط دوخته شده و تضاد سیاه و سفید است و شاید تفاوت آن با کارهایی که قبلاً دیدیم و داشتیم، در اجرای متفاوت آن است. به طوری که وقتی واقعاً به کار نگاه می کنید، این است که «خود کار در واقع یک اثر انتزاعی است، اما اتفاقاتی می افتد که نمی خواهم به آن اشاره کنم، بعد از آن تبدیل به یک اثر سه بعدی می شود و در واقع می سازد. این کار با کارهایی که قبلا انجام شده متفاوت است.”

نمایشگاه «انعکاس» ردیف ساخته های مهدی سعیدی جمعه 11 شهریور ساعت 16 در گالری «اچ» افتتاح می شود.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا