ترند های روز

این فیلمساز ایرانی برای هفته منتقدان ونیز انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، سی و نهمین دوره از بخش هفته منتقد جشنواره فیلم ونیز برگزیدگان خود را اعلام کرد و فیلم سینمایی «هرجا، هر زمان» به کارگردانی میلاد تنگشیر، سینماگر ایرانی به نمایندگی از سینمای ایتالیا که در این جشنواره حضور داشت. بخش مسابقه این رویداد به عنوان بهترین تولید مستقل برنده شد.

این فیلم درباره یک مهاجر غیرقانونی جوان است که خوشحالی زودگذرش در شغلش به عنوان راننده تحویل کالا با دزدیده شدن دوچرخه‌اش از بین می‌رود و او را به سفری ناامیدکننده در سراسر شهر می‌فرستد.

به همین ترتیب، فیلم «پروانه گریه نکن» به کارگردانی دورنگ دیو لین (ویتنام، سنگاپور، فیلیپین، اندونزی) جایزه بزرگ بخش مستقل هفته منتقدان ونیز و «بی خواب تا» به کارگردانی الکساندرا را از آن خود کردند. سیمپسون (ایالات متحده آمریکا، سوئیس) نیز در این بخش به رسمیت شناخته شد.

«پل و پولت حمام می‌کنند» به کارگردانی جترو ماسی (انگلیسی) برنده بهترین فیلم تماشاگران هفته منتقدان شد. «پروانه گریه نکن» به کارگردانی دوراننگ دیو لین نیز جایزه خلاقانه ترین فیلم بلند این بخش را دریافت کرد.

هشتاد و یکمین دوره جشنواره ونیز به عنوان قدیمی ترین جشنواره فیلم جهان از 28 آگوست (7 شهریور) آغاز شد و امشب (17 شهریور) با اختتامیه به کار خود پایان می دهد.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا