ترند های روز

این بازیگر به 8.5 سال زندان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، الکساندر رودنیانسکی، تهیه کننده اوکراینی فیلم هایی چون «بی عشق» و «لویاتان» به دلیل انتشار اطلاعات نادرست درباره ارتش روسیه به هشت سال و نیم زندان محکوم شد.

به گزارش ایسنا، رودنیانسکی 63 ساله در کیف متولد شد، اما بیشتر دوران حرفه ای خود را در روسیه گذراند و ده ها سریال و فیلم تلویزیونی از جمله درام جنایی لویاتان که نامزد اسکار شد، ساخت. از زمان اعزام نیرو به اوکراین در فوریه 2022، او منتقد صریح سیاست های کرملین بوده و بارها این حمله را در شبکه های اجتماعی محکوم کرده است.

او مدت کوتاهی پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه انتقادات او را در تیررس کرملین قرار داده است، روسیه را ترک کرد و در همان سال، وزارت دادگستری روسیه او را «عامل خارجی» اعلام کرد و در سال 2023، دادگاه مسکو او را به صورت غیابی دستگیر کرد.

بر اساس بیانیه سرویس قضایی مسکو، دادگاه باسمانی مسکو روز دوشنبه او را به دلیل “انتشار آگاهانه اطلاعات نادرست در مورد استفاده از نیروهای مسلح روسیه” مجرم شناخت.

رودنیانسکی گفت که این پرونده مربوط به محتوای ضد جنگ او در اینستاگرام است و او به شدت با این حکم مخالف است.

وی در پیامی در تلگرام گفت: دادگاه باسمنی هرگز نمی تواند من را از صحبت با صدای بلند و انجام کارهایی که در تمام عمرم انجام می دادم و فیلم ساختن من باز دارد.

او سال گذشته در گاردین نوشت: «هیچ کشور دیگری در جهان این جنایت را به رسمیت نمی شناسد و من هم این جنایت را به رسمیت نمی شناسم. من به صحبت علیه تجاوز در تمام پلتفرم های موجود ادامه خواهم داد.»

از فوریه 2022، روسیه هزاران نفر را به دلیل مخالفت با تهاجم این کشور به اوکراین دستگیر، جریمه و زندانی کرده است.

رودنیانسکی کار خود را در اوکراین آغاز کرد، جایی که اولین کانال تلویزیونی مستقل این کشور را در سال 1995 تأسیس کرد، اما بیشتر به خاطر فعالیت های سینمایی خود در روسیه شناخته شده است.

او تهیه کننده بیش از 30 فیلم است که چهار تای آنها نامزد اسکار شده اند.

فیلم «بی عشق» محصول رودنیانسکی درباره زن و شوهری است که پس از ناپدید شدن پسرشان مجبور به همکاری می شوند. این فیلم برنده جایزه هیئت داوران جشنواره فیلم کن شد. علاوه بر این، لویاتان، درباره نبرد یک مرد با فساد روسی پس از اخراج از وطن خانواده اش، برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی در سال 2015 شد.

245244

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا