ترند های روز

این بازیگر برجسته سینما تشییع شد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، مراسم تشییع پیکر این هنرمند پیشکسوت با اجرای فرامرز سنگه برگزار شد و وی با تسلیت درگذشت این هنرمند با بیان اینکه همچنان در شوک از دست دادن هوشنگ حریرچیان بودیم که با این هنرمند نیز مواجه شدیم. خبر ناگوار درگذشت حسین خانی بک.

به گزارش ایسنا، نورپردازی در این برنامه پیام تسلیت علی دهکردی، مدیرعامل خانه سینما را که به دلیل مشغله کاری نتوانست در این مراسم حضور یابد، تقدیم کرد.

متن دهکردی به شرح زیر است:

«بازگشت همه ما به سوی اوست
کوله بار سنگین دهه ها تجربه، غبار صحنه و اشتیاق به هنر بازیگری او را بر زمین گذاشت، مردی خسته و رنج کشیده.
حسین خانی بیک، مردی قد بلند، قد بلند، انگار فقط خاطراتش را بسته بود و خدا می داند چرا؟
از چی خسته شده بود؟
و حالا در آبی بیکران آرامش، هر صفحه ای را که می خواهید بخوانید.
در دنیایی دیگر، جایی که او تنها نیست.
بسیاری از قبیله ما در آنجا با هم هستند.
و زمانی که ما بی قرار هستیم، آنجا و آنها در آرامش هستند.
اینجانب از طرف خود، هیئت مدیره سینما و جامعه اصناف سینمایی به خانواده محترم ایشان که در طول بیماری و نگرانی همکار عزیزمان را عنایت کردند، صمیمانه تسلیت عرض نموده و از عدم عذرخواهی می نمایم. در خدمت شما بوده است
یادش گرامی باد.”

وی همچنین متن امین میری دیگر بازیگر تئاتر و تلویزیون را که در صفحه شخصی خود منتشر کرده است را خواند. در این متن از اعضای فقید گروه هنر ملی ۲ که در کنار خانی بیک در تئاتر فعالیت می کردند نام می برد.

وی پس از اشاره به اینکه خانی بیک به لطف هادی اسلامی در دهه 40 به تئاتر معرفی شد، بخشی از کارنامه هنری این بازیگر را مرور کرد.

در ادامه فریبا کوثری دیگر بازیگر حاضر در برنامه با تسلیت به بازماندگان این هنرمند اظهار داشت: پژمان بازغی مدیر انجمن بازیگران و علی دهکردی مدیر کل سینما خانه به دلیل عدم امکان حضور در این برنامه به برنامه شلوغ شما

حسین ریگی کارگردان سینما، دیگر سخنران این برنامه نیز از همکاری خود با حسینی خانی بیک گفت و از صبر و بردباری وی تقدیر کرد.

وی گفت: خانواده این هنرمند نیز آن صبر و تحمل را داشتند و بدون هیچ مشکلی شرایط سخت او را تحمل کردند.

پایان این مراسم که با حضور چهره هایی چون حسین سلیمانی، ماهوش وقاری، غلامرضا اصلانلو و… برگزار شد، قرائت زیارت عاشورا بود.

همچنین در این مراسم اشاره شد که مراسم ختم این هنرمند روز شنبه سوم شهریور ماه از ساعت 17:30 الی 19 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می شود.

حسین خانی بیک بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در 9 مرداد درگذشت. او در چند سال گذشته به دلیل بیماری آلزایمر در خانه مانده بود.

خانی بیک زاده در 27 مرداد 1320 به دنیا آمد و چند روز پس از تولد در سن 83 سالگی درگذشت.

حسین خانی بیک بازیگر سریال های «مختارنامه»، «شب 10»، «رزگار جوانی» چند سالی بود که پس از ابتلا به کرونا دچار بیماری آلزایمر شده بود و کم کم قدرت تکلم و شناخت دیگران را از دست داد.

این هنرمند به دلیل علاقه زیادی که به تئاتر داشت به عنوان کلید فرانسوی اداره تئاتر نیز شناخته می شد. از آثار او می توان به فیلم های «غریبانه»، «دیپلمات»، مجموعه های تلویزیونی «پلیس جوان»، «همه بچه های من»، «روشنتر از سکوت» و چند سریال دیگر اشاره کرد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا