ترند های روز

اولین جشن حامی برای حل معضلات اجتماعی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، نشست خبری و نشست شورای سیاسی اولین جشنواره سراسری هم اندیشی و همدلی (آسیب اجتماعی) بعدازظهر شنبه 26 شهریور با حضور محمدجواد محمدی نوری رئیس حوزه سیاسی. شورای جشنواره حامی، علیرضا کیوانفر، دبیر اجرایی جشنواره، مهدی خرسند، دبیر داخلی جشنواره، کوروش نژاد، دبیر بخش تجسمی جشنواره، جواد نبوتی، مشاور رسانه ای جشنواره. بابک صدیقی، مشاور ارشد جشنواره و محمد صفایی پور، دبیر هنری جشنواره در باغ کتاب با هم دیدار کردند.

در ابتدای این نشست محمدجواد محمدی نوری رئیس شورای سیاسی جشنواره گفت: در کشور در بحث آسیب های اجتماعی تقسیم بندی جدی داریم و تا زمانی که آسیب احساس نشود مهمترین ابزار را می دانند. برای اینکه این یک موضوع اقتصادی نباشد، اما جشنواره ای که حمایت می کند باید در نوع خود بی نظیر باشد، زیرا برای حل مشکلات اجتماعی، روحیه امروز مردم خوب نیست و همه دستگاه های اجرایی این را می دانند اگر روحیه مردم بهتر شود قطعا اکثر مشکلات حل می شود و به همین دلیل به عنوان یک نهاد کوچک در تلاش هستیم بخشی از این مشکل را حل کنیم.
وی تاکید کرد: حل معضلات اجتماعی از طریق هنر منطقی است و هیچ زبانی نمی تواند به اندازه هنر در حل معضلات اجتماعی موثر باشد و در این جشنواره از این تاثیرات غافل نمی شویم. همچنین اگر ورزش در زندگی مردم نفوذ کند بسیاری از مشکلات اجتماعی حل می شود. ما به راحتی از هنرها و ورزش ها چشم پوشی می کنیم که مفید باشند.

نوری افزود: در جشنواره سعی شده است به تمام قسمت های تاثیرگذار و نکات سازنده ای که در حوزه آسیب های اجتماعی موثر است توجه شود.
علیرضا کیوانفر دبیر اجرایی جشنواره حامی در تشریح این رویداد گفت: جشنواره حامی را در دو بخش آسیب های اجتماعی «مردم» و «سازمان ها و ادارات» داریم و سعی کرده ایم در هر دو بخش پیشرفت کنیم. . دو بخش علاوه بر این دو قسمت هنری و اجماع داریم، در قسمت اجماع از معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه کمک می کنیم تا سریعتر به نتیجه برسیم. در بحث اقتصادی با برخی برندها صحبت کردیم و بودجه دولتی برای این مراسم نداریم و خصوصی هستیم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که شأن هنرمندان و مردم ما بالاست و به همین دلیل سعی کردیم اتفاق خوبی بیفتد.
دبیر اجرایی جشنواره حامی توضیح داد: فراخوان جشنواره در سایت hamifetival.ir اعلام شد اما خبری از فراخوان نبود. با این حال 45 اثر نمایشی، 25 اثر سینمایی و 30 اثر تصویری به اولین جشنواره حامی راه یافته اند.

حوزه سینما در کشور حساسیت های بالایی دارد و برای جلوگیری از حساسیت ها تیمی متشکل از کارگردانان، بازیگران، فیلمبرداران و نویسندگان از جمله رسول صدر عاملی و فریدون جیرانی داریم که از تجربیات خود برای انجام کار درست استفاده می کنند.

وی بیان کرد: طبق فراخوان، بخش تجسمی تا پایان شهریور، بخش تئاتر تا 4 شهریور و بخش فیلم تا 4 مهر فرصت دارند. افتتاحیه جشنواره در 10 نوامبر و اختتامیه در 20 نوامبر برگزار می شود. علاوه بر این، آثاری در حوزه هنری برای تصمیم گیری داوران پیش بینی شده است.
کیوانفر گفت: در این افتتاحیه برنامه ویژه ای داریم که از شخصیت هایی که به صورت خودجوش در بحث آسیب های اجتماعی کار کرده اند تقدیر و تشکر می کنیم. همچنین در مراسم افتتاحیه و اختتامیه فرش قرمز خواهیم داشت تا ارزش هنرمندان خود را به نمایش بگذاریم. بخش فیلم شامل فیلم‌های داستانی بلند و کوتاه و مستندهای بلند و کوتاه در بخش سرگرمی است. عروسکی، میدانی و صحنه ای و در بخش تصویری آثاری مانند عکس، کاریکاتور و پوستر را می پذیریم.

کوروش پارسانژاد، دبیر بخش تجسمی جشنواره حامی نیز گفت: داوری بخش عکاسی را اسماعیل عباسی، مهدی مقیمی نژاد و سیف الله صمدیان، داوری بخش پوستر را کیانوش غریب پور، فرزاد ادیبی و سید حسام الدین طباطبایی بر عهده دارند. و داوران بخش کاریکاتور جمال رحمتی، کیارش زندی و بهمن هستند. عبدی را تشکیل می دهند.
انصاری، روابط عمومی جشنواره نیز گفت: حمیدرضا نعیمی، هنرمند باتجربه تئاتر، بخش اجرای جشنواره را بر عهده دارد و آثار در دو مرحله داوری می شوند. هیئت انتخاب بخش نمایش متشکل از حمیدرضا نعیمی، شهرام کرمی و نادر برهانی مرند و داوری بخش رقابتی نمایش را ایرج راد، قطب الدین صادقی، حسین پاکدل، سیما تیرانداز و شبنم مقدمی بر عهده دارند. ضمناً به زودی به دبیر و داوران گروه فیلم اطلاع رسانی خواهد شد.
در پایان این نشست از پوسترهای جشنواره حامی با طراحی علیرضا کیوانفر رونمایی شد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا