ترند های روز

انیمیشن “روبات وحشی”; یک شاهکار دیدنی در مورد تکنولوژی و طبیعت.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، کارگردان «ربات وحشی» کریس سندرز است; همان شخصی که انیمیشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» در سال 2010 ساخته است.داستان فیلم در آینده ای نزدیک در جزیره ای خالی از سکنه می گذرد. مکانی که فقط حیوانات مختلف در آن زندگی می کنند.

به گزارش فرادید؛ یک محموله متعلق به یونیورسال داینامیکس به دلیل طوفان در جزیره سقوط کرد. در داخل یکی از این جعبه ها ربات فوق العاده باهوش و قدرتمندی به نام Roz قرار دارد که برای انجام هر کاری که انسان ممکن است نیاز داشته باشد برنامه ریزی شده است. بنابراین مقصود از «راز» خدمت است. اما وقتی جعبه را ترک می‌کند و در اطراف جزیره پرسه می‌زند، هیچ استادی برای خدمت نمی‌یابد.

هیچ چیزی در برنامه نویسی این ربات وجود ندارد که آن را برای زندگی در جزیره آماده کند. اما او قادر به یادگیری و سازگاری با محیط اطراف خود است. بنابراین، پس از اینکه با موفقیت به سوالاتی مانند “آیا شما معلم من هستید؟” و “آیا به کمک نیاز دارید؟” او نمی تواند آن را پیدا کند، او تصمیم می گیرد قدم بعدی را بردارد. او می نشیند و محیط جدید خود را مشاهده می کند تا نحوه تعامل با سایر ساکنان را بیاموزد. نقطه عطف داستان نجات یک تخم مرغ یتیم توسط «راز» است. تخمی که پس از تصادف تنها مانده و در خطر است. ربات در ابتدا نمی داند چگونه از تخم مرغ مراقبت کند، اما وقتی تخم مرغ از تخم بیرون می آید و جوجه ربات را به عنوان مادر می پذیرد، در نهایت یک ماموریت پیدا می کند: به پرنده کوچولو آموزش های لازم را به گونه ای که انگار انجام می دهد، بیاموزد. مادرم قبل از اینکه هوا خنک شود آماده مهاجرت است.

مارک کندی، منتقد آسوشیتدپرس، این فیلم را انیمیشنی ماجرایی دانست که سرشار از احساسات تلخ و شیرین است و گاهی شما را به گریه می‌اندازد، گاهی می‌خندد و گاهی شما را به فکر فرو می‌برد. به گفته این منتقد، این فیلمی است که قطعا بارها و بارها تماشا خواهد شد. کندی همچنین به جلوه بصری منحصر به فرد فیلم اشاره کرد:

از نظر بصری، فیلم فوق‌العاده است. دنیایی رنگارنگ و لطیف که تقریباً شبیه یک نقاشی است. می توانید دانه های برف را روی خز خالدار حیوانات، خزه ها روی صخره ها و برگ های ریخته شده در لانه را ببینید. یکی از صحنه های فیلم که درختی پوشیده از پروانه را نشان می دهد، آنقدر خارق العاده است که می توان آن را به عنوان یک پوستر زیبا در قاب قرار داد.

سوال آخر منتقد این است: آیا این بهترین انیمیشن سال است؟ و خودش پاسخ می دهد که “تا امروز قطعا بله!” حتی ممکن است بهترین فیلم سال باشد.”

امیلی زملر، منتقد مجله Observer نیز این فیلم را تحسین کرد: “این فیلم از استودیوی انیمیشن DreamWorks یک نمونه زیبا و عمیقاً تکان دهنده است که یک فیلم انیمیشن می تواند باشد. این فیلم بر اساس مجموعه ای از کتاب های کودک نوشته پیتر براون، ظاهراً با هدف طراحی شده است. کودکان، اما در واقع نشان می دهد که چگونه این ژانر می تواند فراتر از فیلم های کودکان باشد و به موضوعات پیچیده و عمیقی بپردازد که با مخاطبان در هر سنی طنین انداز می شود.

زملر علاوه بر توجه به زیبایی بصری فیلم، احساسات عمیق و بدیع فیلم را نیز تحسین می کند و به صدای هنری آن که توسط افرادی مانند پدرو پاسکال و بیل نای اجرا می شود، توجه می کند.

انیمیشن

در نهایت به نظر می رسد این فیلم نوعی ادای احترام زیبا و چشمگیر به طبیعت و حیات وحش باشد. همان چیزی که امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و صنعت در معرض خطر است; در این فیلم تکنولوژی در پیشرفته ترین شکل خود به طبیعت باز می گردد و جزئی از آن می شود. این را زمانی احساس می کنیم که «راز» در یکی از صحنه های فیلم فریاد می زند: «من یک ربات وحشی هستم».

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا