ترند های روز

انتقاد از خبرگزاری حوزه در تلویزیون: به این آمار دلخوش نباشید!

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، محسن جاهد تهیه کننده سینما و تلویزیون با بیان اینکه ساخت فیلم های خانوادگی در شرایط فعلی باید در اولویت قرار گیرد، گفت: در شرایطی که با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم مواجه هستیم ساخت آثاری که موضوع و کانون خانواده جز این است که یک ضرورت است و باید مورد حمایت قرار گیرد، زیرا جامعه امروز نیاز به ایجاد الگو دارد تا بتواند سبک زندگی بر اساس آموزه های اسلامی ایرانی را در جامعه گسترش دهد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، وی افزود: متأسفانه به وضوح می بینیم که در برخی خانواده ها اصالت اسلامی ایرانی دیگر دیده نمی شود زیرا الگوهای خوبی نداشتند. در شرایط فعلی خانواده ها دیگر نمی توانند فرزندان خود را به تنهایی تربیت کنند، بلکه باید برای تربیت آنها کمک شود. مدرسه و دانشگاه می توانند در این زمینه گام های خوبی بردارند. انتظار می رود در کنار آموزش و پرورش و دانشگاه، نهادهای فرهنگی نیز ابزاری مؤثر در تربیت نسل جوان باشند.

این سینماگر ادامه داد: وقتی از ابزارهای فرهنگی و هنری صحبت می‌کنیم، سینما و تلویزیون مهم‌ترین بخش فرهنگ و هنر را به خود اختصاص می‌دهند، زیرا مخاطبان این حوزه بسیار گسترده هستند و تأثیرات زیادی از سینما و تلویزیون می‌گیرند آنچه امروز در اکران سینما می بینیم چندان با فرهنگ اسلامی ایرانی همخوانی ندارد البته منکر کار باکیفیت در این زمینه نیستم اما جز استثنائات نمی توان کاری کرد.

وی درباره عملکرد تلویزیون اینگونه توضیح داد: رسانه ملی به جایی رسیده است که مخاطبان معدودی را که به طور سنتی دنبال صدا و سیما هستند خشنود کرده است، در حالی که رسانه ملی برای مردم کشورمان است اما آنچه امروز به عنوان سینما شناخته می شود. و سریال های تولید شده در تلویزیون به هیچ وجه نتوانسته رضایت اکثریت جامعه را جلب کند، بنابراین مدیران این رسانه باید روش خود را تغییر دهند و توجه خود را به عموم مردم و سلیقه آنها اختصاص دهند.

وی در پایان این گفتگو تاکید کرد: این روزها سکوها از محبوبیت نسبی در بین مردم برخوردار بوده است. فکر نمی‌کنم این ربطی به کیفیت آن تولیدات داشته باشد، اما به نظرم سریال‌های شبکه تلویزیونی داخلی ربطی دارند. به دلیل نبود تولیدات باکیفیت در تلویزیون با استقبال خوبی مواجه شده اند یا نه، نه تنها کیفیت چندان چشمگیری ندارند، بلکه گاهی آثارشان با فرهنگ خانواده ایرانی در تضاد است. از این نظر باید تامل لازم برای جلوگیری از صدمات صورت گیرد.

۲۴۵۲۴۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا