ترند های روز

انتشار «شرح زیارت اربعین» در نیستان

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، واژه اربعین یکی از اصطلاحاتی است که در متون دینی و تاریخی در بسیاری از موارد به کار می رود و بسیاری از موارد با این واژه تعریف می شود؛ مثلاً میقات چهل روزه حضرت موسی، کمال عقل در چهل سالگی، آثار چهل روز اخلاص، آثار حفظ چهل حدیث، شهادت چهل نفر در راه انسانیت، دعای چهل مؤمن. ، قرائت دعای عهد در اربعین، نپذیرفتن چهل روز نماز مستیان، زیارت استحباب اربعین و…

اما اهمیت زیارت اربعین به این کلمه محدود نمی شود، بلکه قوت سند، تقدیم اهل بیت است: این زیارت و فرا رسیدن زیارت اربعین تنها برای امام حسین 7 جایگاه خود را می سازد. و ما را با ارزش آن بیشتر آشنا می کند. در عین حال، دانش بالای آنان، شور و شوق وارثان عاشورا را به این مجموعه مقدس افزایش می دهد.

از سوی دیگر اقبال عمومی به این زیارت و مهمتر از آن زیارت امام حسین علیه السلام در روز اربعین در عصر کنونی که فراتر از شیعیان و علاقه مندان به حضرت است. سیدالشهدا می طلبد که از محتوای این زیارت شریف بیشتر بدانیم. امروزه پس از گذشت چهارده قرن، اعمال و برکات خون حسین بن علی علیه السلام به خوبی نمایان است، به گونه ای که نه تنها گروه های مختلف مسلمانان، بلکه غیرمسلمانان نیز در جریان کربلا جذب کربلا شدند. ایام اربعین حسینی تا روح مشتاقان و جویندگان حقیقت زلال مصفای سیراب امام حسین علیه السلام گردد. و این نوید دلگرم کننده ای است که جامعه بشری به تدریج در حال آماده شدن برای درک ظاهر منتقم ابا عبدالله است تا آرزوی دیرینه متی تارانا و ناراکا برآورده شود.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا