ترند های روز

امضای دو سند همکاری فرهنگی و هنری ایران و قطر

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، با حضور مسعود البادیشیان رئیس جمهور کشورمان و امیر قطر.

به گزارش ایسنا، این اسناد همکاری پیش از این سفر به امضای علی بختیاری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر و حمید مصطفوی، مدیرکل تبادلات فرهنگی و سازمان های بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رسید. به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو جلسه مذاکرات دوجانبه با مسئولین وزارت فرهنگ قطر در وزارت امور خارجه قطر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از نهایی شدن توافقنامه انجام شد. به تایید و امضای مقامات ارشد دو کشور رسید.

«برنامه تبادل اجرایی موافقتنامه همکاری فرهنگی و هنری بین دو کشور» مطابق با اجرای قانون موافقتنامه همکاری فرهنگی و هنری که در سال 2000 بین دو کشور امضا شد، تهیه شد. در چارچوب این سند، برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، علمی، آموزشی، ارتباط با رسانه‌ها و تبادل گروه‌ها و متخصصان فرهنگی و هنری، هفته‌های علوم کتابداری، فرهنگی و سینمایی و غیره پیش‌بینی شده است. و مسئولیت اجرای این سند بر عهده رایزنی های فرهنگی دو کشور است که با هماهنگی و همکاری وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مشارکت و همکاری سازمان های دولتی اجرا خواهد شد. و غیر دولتی. -بخش های دولتی در راستای توسعه روابط فرهنگی.

سند دیگری که در این سفر به امضا رسید «تفاهمنامه همکاری فرهنگی بین وزارتخانه های فرهنگ دو کشور» است که شامل همکاری های مشترک در زمینه اعزام متقابل شخصیت های تاثیرگذار رسانه ای، فرهنگی و هنری به دو کشور، برگزاری هفته های فرهنگی است. . ، جشنواره ها و نمایشگاه های فرهنگی و هنری.

مسعود بیشیکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران ساعت 14:03 روز چهارشنبه 20 اسفندماه برای دیدار رسمی دوجانبه با امیر قطر و همچنین شرکت در گفت و گو، عازم دوحه پایتخت این کشور شد. نشست همکاری های آسیایی انجمن.

۵۷۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا