ترند های روز

اقتباس سینمایی دهه 1940 “سیزده سال”

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، فیلم کوتاه «سیزده سال» به کارگردانی و نویسندگی محمد اسفندیاری و تهیه کنندگی مهدی مطهر با شرکت در مسابقه اصلی و در بخش کتاب و فیلم دوره چهل و یکم وارد پردیس سینمایی ملت می شود. تهران . جشنواره بین المللی فیلم کوتاه

این فیلم کوتاه بر اساس کتاب «باران باریده» نوشته احمد یوسف زاده ساخته شده و داستانی از دهه 40 در ایران را شرح می دهد.

«سیزده سال» بخشی از زمان حال و روزگار ایران در اواخر دهه 40 را روایت می کند و در این اثر سعی بر این است که سینمای آن زمان به درستی برای عموم مردم تداعی شود.

این فیلم کوتاه اولین نمایش خود را در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران خواهد داشت و روز جمعه 6 مهرماه در پردیس سینمایی ملت اکران می شود و پوستر رسمی این اثر در آغاز جشنواره رونمایی شد.

فیلم کوتاه «سیزده سال» دومین همکاری محمد اسفندیاری و مهدی مطهر پس از فیلم کوتاه «قضاوت» است که موفق شد تندیس جایزه ویژه بخش فیلم کوتاه کشوری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را از آن خود کند.

ابوالفضل آیینه نگینی، حسین شمسالدینی، امیرعلی عوض زاده، یاسین شمسالدینی، سیدعلی آقاملایی، محمد امیرشکاری و نیما امان اللهی بازیگران نوجوان و ابراهیم لشکری، رضا پاکبین، قاسم مهدی پور و عظیم امان اللهی بازیگران «پیرمردها» هستند.

۲۴۵۲۴۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا