ترند های روز

افشاگری مرجانه گلچین از احسان علیخانی!

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، مرجانه گلچین در گفتگو با روزنامه شرق درباره پخش اولین قسمت از فصل زنانه جوکر گفت: ابتدا باید به احسان علیخانی برای ساخت چنین برنامه ای تبریک گفت. او تمام تلاش خود را کرد تا ثابت کند زنان در عرصه کمدی چیزی کمتر از مردان ندارند و فقط باید به آنها فرصت داد. جرات کرد حرفش را ثابت کند. متأسفانه ما هنوز خطوطی داریم که دیگر در دنیا معنی ندارند. مشکل تفاوت زن و مرد در همه جای دنیا حل شده است، اما ما همچنان به آن فکر می کنیم. من جزو اولین کسانی بودم که آقای علیخانی به من لطف کردند و هنوز هم مرا دوست دارند و برای شرکت در این برنامه با من تماس می گیرند. نمی دانم به خاطر سنم است یا گذشت زمان، برای ورود به آن نوع فضاها کمی مردد بودم. چیزی که می‌خواهم بگویم این است که واقعاً آنچه را که مردم در فیلم ما به عنوان بازیگر می‌بینند، رها می‌کنم و وارد برنامه‌ای صمیمی‌تر و آزادتر می‌شوم. نشان دادن خود واقعی ام در مقابل تصویر برای من کمی بد است. نمی خواهم بگویم که حضور زنان نمی تواند به جسارت مردان باشد. من شک ندارم که زنان در هر زمینه ای توانایی درخشش را دارند. در اینجا نیز می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند. با این حال، از آنجایی که من بایدها و نبایدهای زنانی را که در چنین برنامه های واقعیت نمایشی ظاهر می شوند، می دانم، تردید داشتم که این ظاهر به همان راحتی برای مردان اتفاق می افتد.

با احسان ایلخانی هم صحبت کردم و به او گفتم ترجیح می دهم نتیجه کار را ببینم که چه می شود و بعد شاید بتوانیم درباره آن صحبت کنیم. باید باور کنیم که زنان به خصوص در عرصه کمدی کار بسیار سخت تری نسبت به مردان دارند. چون ما نمی توانیم از جنبه فیزیکی و کلامی استفاده کنیم، کارمان سخت تر است. نوع کمدی که دوست دارم، اثر برشی از زندگی است که داریوش مهرجویی در «اجاره نشین ها» و «مهمان مامان» دیدم. آثاری که وقتی به آنها می خندیم ساعت ها به آنها فکر می کنیم. مادری که از چشمان روشن مهمانش غمگین است و ما به آن می خندیم؛ با این حال، غم خاصی پشت این خنده نهفته است. این نوع کمدی مورد علاقه من است. من آن نوع سینمای تجاری را دوست ندارم که باید با هر چیزی شوخی کرد و بخندید. بیشتر فعالیت های تلویزیونی من در حوزه طنز بود. سریال هایی که با وجود بایدها و نبایدها نمی توانستیم خیلی کارها را انجام دهیم. فکر می‌کنم یکی از بازیگران زن خوش شانس بودم یا دوستانم فکر می‌کردند که من بیشتر از بسیاری از خانم‌ها به شکل سنتی و محجبه شوخی کردم.

با این نگاه متفاوت به حضور زنان در عرصه طنز، باید اجازه داد امثال من که بیش از 40 سال در این حرفه حضور دارم، از حضور در یک رئالیتی شو کمی ترس داشته باشیم. اینکه این حضور می تواند موفقیت آمیز باشد یا نه، الان نمی توانم نظر بدهم. احسان ایلخانی همچنان به من لطف دارد و دوست دارد در این برنامه حضور داشته باشم. در نهایت ما باید طیف وسیعی از مردم را راضی کنیم. در سینما با تعداد محدودی بیننده سر و کار داریم، اما وقتی در رسانه ای مثل سکوها و تلویزیون ظاهر می شویم، انگار بلندگو در دست داریم و با مخاطب صحبت می کنیم. این صحبت برای عموم مردم گیج کننده است. شاید اگر در خارج از کشور بازیگر بودم، به راحتی خود واقعی ام را در چنین نمایشی ارائه می کردم، اما در کشوری که انتشار یک پست در فضای مجازی و شخصی هزاران تفسیر ایجاد می کند، کمی محتاط می شود. حداقل برداشت من از این فضا این است. امیدوارم زنان در این فضا نیز مانند هر جای دیگری که سربلند بیرون آمدند، موفق باشند. مردان در کمدی با دستان باز نقش می بندند، اما زنان مانند شناگرانی هستند که دست و پای بسته در دریا ماندند و از ما می خواهند شنا کنیم. باید با همه زنانی که با همه محدودیت ها در این عرصه فعالیت می کنند خداحافظی کنیم.

به نظر من احسان علیخانی کارش را عالی انجام می دهد و به آنچه تولید می کند تسلط دارد.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا