ترند های روز

اعلام فهرست نامزدهای اولیه جایزه بوکر

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، «پرسیوال اورت»، «هیشام ماتر» و «سارا پری» از جمله 13 رمان‌نویسی هستند که در فهرست اولیه جایزه بوکر 2024 قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، وی نوشت «گاردین»، در این فهرست آثاری از نویسندگانی چون «ریچارد پاورز»، «تامی اورنج»، «ریچل کوشنر» و «آن مایکلز» نیز دیده می شود.

«اورت» به عنوان اولین نامزد برای نوشتن رمان «جیمز» که بازنویسی هاکلبری فین است، انتخاب شده است. «اورت» یکی از شش نویسنده آمریکایی است که در فهرست نهایی جایزه بوکر امسال قرار گرفته است.

نارنجی، که اولین نویسنده هندی نامزد شده است، برای دومین رمان خود، ستاره‌های سرگردان، که به موضوعاتی مانند اعتیاد، آسیب و هویت می‌پردازد، در فهرست نهایی قرار گرفته است.

«قدرت ها» برای اولین رمانش «زمین بازی» و «کوشنر» برای رمان «دریاچه آفرینش» نامزد دریافت این جایزه شدند.

در این میان، همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، سه نویسنده انگلیسی برای کسب جایزه بوکر با نویسندگان دیگر رقابت می کنند. همچنین «سارا پری» با چهارمین رمانش به نام «روشنفکر»، «سامانتا هاروی» با رمان «دایره» و «هشام مطر» نویسنده انگلیسی-لیبیایی با رمان «دوستان من» به عنوان نامزدهای اصلی معرفی شدند.

این فهرست شامل «حفظ شده توسط آن مایکلز»، «حیاط سنگی» اثر شارلوت وود، «هدشات» اثر ریتا بولوینکل، «خانه‌های وحشی» اثر کالین برت، «وفاداری» اثر «ییل ون در ودن» و «این تاریخ عجیب» توسط کلر موسود تکمیل شده‌اند.

فهرست نهایی این جایزه 50000 پوندی در 16 سپتامبر و برنده نهایی در 12 نوامبر اعلام خواهد شد.

جایزه بوکر امسال شامل کتاب هایی است که بین 1 اکتبر 2023 تا 30 سپتامبر 2024 منتشر شده اند. جایزه بوکر که در سال 1969 تأسیس شد، یکی از بالاترین جوایز ادبی جهان است و هر ساله به نویسنده رمانی که به زبان انگلیسی نوشته شده و در سال 2017 منتشر شده است، اعطا می شود. بریتانیای کبیر یا ایرلند. این جایزه اغلب سنگ بنای حرفه یک نویسنده در نظر گرفته می شود و به طور مرتب ستاره های جدید ادبی را معرفی می کند. برناردین اواریستو، داگلاس استوارت و مارلون جیمز از برندگان اخیر جایزه بوکر هستند.

پل لینچ نویسنده ایرلندی برای نگارش پنجمین رمان خود به نام «آواز پیامبر» به عنوان برنده جایزه بوکر 2023 انتخاب شد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا