ترند های روز

اعلام جزئیات همکاری «بنیاد تئاتر کودک و نوجوان» با جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

به گزارش خبرگزاری فارسیرو از روابط عمومی بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان; داود کیانیان مدیر بنیاد تئاتر کودک و نوجوان به همراه جمعی از اعضای هیئت مدیره این گروه متشکل از منصور خلج، فیضه فیض شیخ الاسلام و منوچهرک بارلو با امیر مشهددی عباس دبیر بیست و نهمین بنیاد بین المللی تئاتر کودک دیدار کردند. و جشنواره تئاتر نوجوان ضمن حمایت از فعالیت های انجام شده در دبیرخانه این رویداد آمادگی خود را برای برنامه ریزی و اجرای برنامه های نمایشی و پژوهشی مشترک در این رویداد بین المللی اعلام کرد.

انتشار کتب پژوهشی و تاریخ شفاهی تئاتر کودک و نوجوان به بهانه برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با مشارکت Fundación Espectáculo Infantil و با حمایت دبیرخانه جشنواره و انتشارات نمایشی نحوه اجرای مسابقه بخشی از جشنواره، تولید پادکست های آموزشی و پژوهشی در حوزه تئاتر کودک و نوجوان، پرسش در مورد هدایت اجرایی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، تاکید بر محتوای اجرایی رویداد با محوریت انتقال شادابی و نشاط به عموم مردم در گروه های سنی خردسال، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، اجرای برنامه های تربیتی موازی برای عموم و مهمانان جشنواره در ایام. اجرای این رویداد به مدیریت محتوای بنیاد تئاتر کودک، توجه ویژه به کارگاه های آموزشی جشنواره در سطح ملی و بین المللی، نمایش فیلم های آثار قدیمی در حوزه تئاتر کودک و نوجوان، برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های مجازی تئاتر با پیشنهاد ویژه برنامه «در طول جشنواره، برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره حرفه ای در حوزه تئاتر کودک و نوجوان، برنامه ریزی برای حمایت از گروه های نمایشی مستعد در حوزه تئاتر کودک و نوجوان از نکاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه

امیر مشهدی عباس دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان در این نشست مشترک با ارائه گزارشی از فعالیت سالن های جشنواره در تهران و همدان توضیح داد: علیرغم تمام مشکلاتی که در اجرای این جشنواره وجود دارد. جشنواره ها اما با حمایت خوب مدیریت و همکاران اداره کل هنرهای نمایشی و ستاد جشنواره تهران و همدان تمام تلاش خود را کرده ایم تا این جشنواره به یکی از موثرترین و عالی ترین جشنواره ها تبدیل شود. -مراحل کیفی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان. مسیری که بدون شک بدون حمایت فکری و معنوی هنرمندان پیشکسوت این عرصه میسر نیست و امروز از اعضای هیات مدیره بنیاد نمایش دعوت کرده ام تا بتوانیم جشنواره را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم. فضایی مشارکتی با مشاوره از عزیزان.

وی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده در این نشست مشترک، افزود: طبیعتاً برای برنامه ریزی و اجرای جشنواره ای موثر در حوزه تئاتر کودک و نوجوان، توانمندی ها و محدودیت های مالی زیادی داریم که کار را برای همه ما سخت می کند. اما من و همکارانم تمام تلاش خود را می کنیم تا آنچه را که شما بزرگواران به ما پیشنهاد می کنید در بنیاد نمایش کودک و مجموعه های دیگر اجرا کنیم. همچنین تاکید می کنم آنچه در این رویداد به مخاطبان ارائه می شود جشنواره ای امیدبخش، شاد و با طراوت است که هم مخاطبان و هم گروه های شرکت کننده از آن لذت خواهند برد. مسیری که با همکاری مجموعه هایی مانند Fundación Espectáculo Infantil می تواند بازوی پشتیبانی بسیار موثری برای تحقق آن باشد.

دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در بخش پایانی سخنان خود از حمایت های مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری همدان و معاونت فرهنگی قدردانی کرد. و امور اسلامی راهنمایی استان همدان برای گرامیداشت هر چه بهتر این رویداد مهم: یکی از اهداف بلندمدت من تلاش برای به حداقل رساندن و استانداردسازی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است، مسیری که خوشبختانه آقای نیلی (مدیرکل تفسیر) . هنر) بر. بنابراین برای اجرای این رویکرد لازمه برگزاری جشنواره حرفه ای، نیازمند حمایت و مشاوره اعضای بنیاد نمایش کودک هستیم تا هم در حوزه جشنواره و هم در سایر حوزه های کودکی کارهای خوبی انجام دهیم. و تئاتر جوانان، از جمله گروه های معلولین.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان به دبیری امیر مشهدی عباس به همت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت استانی شهرداری همدان و مشارکت اداره کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، انجمن هنرهای نمایشی آبان ایران ماه سال 1403 با شعار «گفتگو بدون مرز» و با هدف «تقویت همدلی و همدلی، رشد، آگاهی بخشی» در شهر تاریخی همدان برگزار می شود. و اعتماد به نفس کودکان ایرانی در مسیر هنرهای نمایشی».

«واقعیت بخشیدن به مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان»، «ارتقای سطح فرهنگ عمومی»، «تقویت بنیان های اصیل خانواده و پیوند نسل ها»، «آموزش شهروندی و افزایش مسئولیت با ایجاد زمینه برای فعالان». مشارکت کودکان و نوجوانان در تولید آثار نمایشی» عنوان بخشی از حقوق قشر پویا و تأثیرگذار جامعه بخشی دیگر از اهداف بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا