ترند های روز

اعتراض برایان کاکس به محدودیت در هنر

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، برایان کاکس بازیگر مشهور صحنه و سینما که برای بازی در سریال «جانشینی» شبکه HBO مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، در کارگاه آموزشی جشنواره بین المللی فیلم ادینبورگ حضور یافت و درباره وضعیت فعلی سینما و تلویزیون صحبت کرد.

به گزارش مهر، کاکس درباره تلویزیون گفت: تلویزیون همان کاری را انجام می دهد که فیلم ها قبلا انجام می دادند. وی افزود: به نظر من سینما وضعیت بسیار بدی دارد و جایگاه خود را از دست داده است و دلیل این امر تا حدودی به خاطر مارول و دی سی و امثال آنهاست.

او همچنین درباره «ددپول و ولورین» صحبت کرد و موفقیت آنها در باکس آفیس را یک جشن سینمایی خواند و گفت وقتی فیلم ها پول زیادی می گیرند همه را خوشحال می کند اما کار خسته کننده می شود.

کاکس، بازیگر نقش ویلیام استرایکر جونیور در «مردان ایکس» و دانشمند نظامی که لوگان را متقاعد کرد که ولورین شود، اعتراف کرد که به نوعی خالق ولورین بوده و یادآوری می‌کند که خودش نیز بخشی از پروژه‌هایی از این دست بوده است. . .

و افزود: برای برخی بازیگران این نقش ها تبدیل به عیدی شده است. هیو جکمن می تواند کارهای بیشتری انجام دهد، رایان رینولدز… آنها پول زیادی به دست می آورند و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد.

اما این بازیگر تلویزیون را که نمایش های بزرگی مانند “جانشین” جسی آرمسترانگ و “ریپلی” نتفلیکس با بازی اندرو اسکات دارد تمجید کرد و گفت که رسانه در حال بهبود است.

کاکس به طور خاص به بزرگ شدن در داندی اسکاتلند اشاره کرد که ۲۱ سالن سینما داشت و همه آنها را بین ۶ تا ۸ سالگی دیده بود. او همچنین سینمای زمان خود را با چالش‌های فرآیندهای انتخاب بازیگران مدرن مقایسه کرد و گفت که کارگردانان و بازیگران از قبل با هم مرتبط بودند و متخصصان جدید صنعت می‌دانستند که کارها به کجا می‌رود. در حالی که الان بازیگران جوان در بلاتکلیفی به سر می برند و استودیوها می خواهند با هر بازیگر جوانی فیلمشان را بسازند و بازیگران بدون اینکه کسی را بشناسند و نشناسند این کار را انجام می دهند و حتی گاهی نتیجه نمی گیرند و نادیده گرفته می شوند.

این بازیگر تاکید کرد: این سیستم وحشتناکی است. ای کاش می توانستیم به یک رابطه شخصی برگردیم. هنر یعنی این، روابط مهم است.

برایان کاکس در این کارگاه فاش کرد که در حال کار بر روی اولین کارگردانی خود است و فیلم خود را “نامه ای عاشقانه به اسکاتلند” توصیف کرد. او گفت که به کارگردان هایی مانند مارک میلود که در سریال «جانشینی» کار کرده است، احترام زیادی قائل است. اما کاکس تاکید کرد که برای اینکه یک کارگردان خوب باشید باید کنترل همه چیز را رها کنید و گفت: وقتی به 50 میلیون چیز فکر می کنید و بعد یکی می گوید می خواهید چه چیزی باشد؟ این یا این اما مسئله این است که هر چه بپوشی خوب است، باید بگذاریم بقیه کار خودشان را بکنند.

او با تاکید گفت: به نظر من کنترل بیش از حد در کارها وجود دارد و کنترل مرگ هر نوع هنری است، زیرا هنر برای کنترل نیست.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا