ترند های روز

استیو مک کوئین جایزه کارگردان برجسته CameraImage را دریافت کرد

به گزارش فارسیرو، استیو مک کوئین کارگردانی که در کارنامه کاری خود برنده جایزه اسکار برای فیلم «12 سال بردگی» شد، در سی و دومین جشنواره بین المللی تصویر دوربین در شهر تورون لهستان با دریافت جایزه کارگردانی برجسته تجلیل می شود.

مهر نوشت: مارک زیدوویچ مدیر جشنواره دوربین تصویر از استیو مک کوئین به عنوان هنرمندی یاد کرد که سهمی سازش ناپذیر در مقابله با معضلات اجتماعی و سیاسی دارد و با فیلمسازی خود به مشکلاتی چون نژادپرستی، خشونت، اعتیاد و نابرابری می پردازد.

اولین فیلم بلند مک کوئین، “گرسنگی” با بازی مایکل فاسبندر در سال 2008، در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و برنده جایزه دوربین طلای فیلم دوربین طلایی شد. با فاسبندر

در سال 2013 او «12 سال بردگی» را بر اساس داستان واقعی سولومون نورثاپ، مرد سیاهپوستی آزاد که ربوده شده و به بردگی فروخته شد، کارگردانی کرد. این فیلم برنده جایزه اسکار و بفتا برای بهترین فیلم شد و مک کوئین جوایز بهترین کارگردانی را از انجمن کارگردانان، اسکار و بفتا دریافت کرد. این فیلم در رقابت اصلی Camera Image نیز قرار گرفت.

مک کوئین در سال 2019 با یوریک لو ساکس، فیلمبردار زنان کوچولو برای آخرین فیلمش، بلیتز، همکاری کرد. این فیلم درباره جورج با بازی الیوت هفرنان، پسر 9 ساله ای است که توسط مادرش ریتا با بازی Saoirse Ronan به حومه انگلستان به عنوان پناهگاه امن در طول جنگ جهانی دوم فرستاده می شود، اما جورج وارد ماجراجویی می شود. برای بازگشت به خانه، و ریتا باید پسر گمشده خود را پیدا کند تا به او مراجعه کند. «بلیتز» اپل از اول نوامبر در سینماهای مختلف اکران می شود و از ۲۲ نوامبر در دراپل تی وی پلاس نمایش داده می شود.

از دیگر آثار این کارگردان می توان به سریال «تبر کوچک» اشاره کرد که جایزه بهترین فیلم را از انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس دریافت کرد. او چندین فیلم مستند از جمله «شهر اشغالی»، «قیام» و «سه دقیقه طول کشید» را در کارنامه خود دارد.

22057

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا