ترند های روز

استاد محمود حکیمی در خانه ابدی آرام گرفت/وزیر فرهنگ: آثار حکیمی منبع اطلاع نوجوانان بود.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، مراسم تشییع پیکر محمود حکیمی نویسنده و مترجم امروز یکشنبه 10 مهر 1403 در پناه رودکی برگزار شد. سید عباس صالحی، محمد الهیاری فومنی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی، احمد مسجد جامعی، نیکنام حسینی پور، میثم نیلی، علی اکبر اشعری، مهدی رمضانی و علی رمضانی و جمعی از شخصیت های فرهنگی و فرهنگی حضور داشتند. ادبیات در این مراسم

به گزارش ایرانا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین با اشاره به انتشار آثار محمود حکیمی و خیرمقدم به آنها گفت: در نوجوانی وقتی آثار او را می خواندیم به وجد می آمدیم، آثار او در دهه 50 یک اثر بود. منبعی که می‌توانستیم در برابر آرمان‌شهر دیگران به کار ببریم، برای ما معلم واقعی بود، هرچند در حضور او شاگرد واقعی نبودیم.

سید عباس صالحی با تاکید بر اینکه ارتباطات حکیم محترم بوده است، ادامه داد: وی در تاریخ و تمدن ایرانی اهل بیت تحقیقات زیادی انجام داده و در این زمینه به ویژه برای کودکان و نوجوانان توجه زیادی داشته است.

به گفته وی مصادف شدن رحلت حکیمی با رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و امام صادق (علیه السلام) این ارتباط را نشان می دهد.

محمود حکیمی از نویسندگان و مترجمان پرکار ایرانی که چند روز پیش به دلیل عفونت ریه در بیمارستان شریعتی بستری شده بود، صبح (جمعه 30 شهریور) دارفانی را وداع گفت.

حکیمی در نهم شهریور 1323 در تهران به دنیا آمد. وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه برای تحصیل زبان انگلیسی وارد دانشگاه تربیت معلم شد و پس از مدتی تدریس در مدارس تهران، برای ادامه تحصیل در رشته آموزشی به انگلستان رفت و پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد و بازگشت به ایران. ، تدریس در مراکز تربیت معلم.

نویسندگی را از سال 1339 در مجله کیهان بچه ها آغاز کرد که به مدت چهار سال ادامه داد. اولین کتاب دینی حکیمی در سال 1347 درباره زندگی مصعب بن عمیر، صحابی قهرمان پیامبر اسلام بود. او راه خود را به عنوان داستان نویس این گونه ادامه می دهد: در سال 1347 به جمع نویسندگان مجله «درس هایی از مکتب اسلام» پیوستم و در سال 1350 به نوشتن داستان های دینی در این مجله حوزه علمیه بزرگ پرداختم. هر داستان گاهی بسیار طولانی بود. آخرین داستان سریال من در این مجله اکنون «شکوفایی تشیع» نام دارد و تاکنون 18 قسمت در 18 شماره منتشر شده است.

محمود حکیمی کتاب های متعددی در زمینه ادبیات، تاریخ تمدن و تاریخ اسلام نوشته و ترجمه کرده است. داستان هایی از زمان ناصرالدین شاه، مجموعه چهار جلدی «هزار و یک حکایت تاریخی»، رمان پرفروش «جوانان نقابدار»، مجموعه ۲۲ جلدی «تاریخ تمدن» و ده ها اثر دیگر. آثار مرحوم حکیمی است.

24357

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا