ترند های روز

از پرونده «علیرضا برازش» تا «آیین های عزاداری در آذربایجان شرقی» در ماهنامه خیمه.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، مجله خیمه در صد و شصت و نهمین شماره خود به معرفی شخصیت استاد «علیرضا برازش» پژوهشگر، نویسنده 116 جلد و کارشناس مجموعه های تلویزیونی با سخنرانی و نوشته احمد جنتی، محمد خاتمی، محمد حاج علی اکبری پرداخته است. ، مهدی. خاموشی، محسن اسماعیلی، علی اکبر اشعری، جلال فیاضی، علیرضا مختارپور، حسین انوری و کاظم رشید یزدی به عنوان چهره ماه.

خیمه پرونده یک ماهه خود را با نگاه استانی به «آیین های عزاداری در آذربایجان شرقی» اختصاص داده است. در برخی از موضوعات این آرشیو می توانید به «بررسی 17 اثر آیینی ثبت ملی از گوگان تا گل آخر»، «نگاهی به دسته و شمع پایلامخ شاه حسین گویان»، «ساختار معماری بازار تبریز» و «محرم» مراجعه کنید. ماتم.” ، «نذر ولایت 72 ظرف آیینی»، شمع در 41 مسجد، «داستان حسینیه دلریش از تبریز تا تهران» و «موزه محرم محرم تبریز در خانه قاجاریه دکتر صحتی» ذکر شده است.

از دیگر بخش‌های این پرونده استانی، «حسینیه» در وصیت نامه شهید سید محمدعلی آل هاشم و سخنان و نوشته‌های «وحید نوادید، کریم میمنت نژاد، مرتضی عبدی، حسین پورستان، رسول فیضی، پگاه دهدار و محمود حسینی» است. نویسندگان و شخصیت های استان آذربایجان شرقی.

مجله خیمه به بهانه 26 مرداد روز خبرنگار به صورت پرونده به «روزنامه نگاری عاشورایی در تاریخ» پرداخته است. از موضوعات این پرونده، «از کاروان تا پادکست، روایت عاشورا از سال 61 هجری تا امروز؛ انواع و اقسام راویان واقعه کربلا از دیدگاه جواد سلیمانی، نقش راویان، نویسندگان. و هنرمندان از دیدگاه مهدی امین فروغی، زمینه های روایت عاشورا در گفتگو با ابراهیم بهاری، نقش زنان در پوشش وقایع کربلا از دیدگاه اصغر محمدی، اجرای حضرت زینب (س) برای خبرنگاران از دیدگاه کریم فیضی، بررسی تنوع گزارش های کربلا از دیدگاه اسماعیل عابدیان، پنج راوی معتبر کربلا از دیدگاه نیره زبرجدی و خبرنگاران مهم کربلا. از نگاه محمود مرادی و محمدعلی رضایی».

در بخش قصه گویان فروشگاه «روضه، مسجد و رویکردهای دینی در زندگی شهید بروجردی؛ قسمت هشتم حسینیه در دلنوشته های عماد افروغ؛ تحلیلی از نقاشی عصر عاشورا، مقایسه استاد محمود فرشچیان». تاریخچه عاشورا و مقتضیات فاجعه عکسبرداری آیینی عزاداری محرم: 9 سال زندان به جرم پیاده روی اربعین، روایتی از زحمات عاشورایی مرحوم آیت الله سید محمد سعید حکیم و گزارش سوم؛ سال برگزاری گروه تعزیه امام رئوف در کشورهای اروپایی.

همچنین «یار مهربان در حرم امام مهربان» در بخش آستان فروشگاه بیش از 100 سال از حضور این کتاب در آستان قدس رضوی گذشت.
سرمقاله این شماره به قلم محمدرضا زائری، سردبیر مجله خیمه با عنوان «دختران کرج و منتظر فرج» به موضوع دختران محجبه کرجی می پردازد.

22057

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا