ترند های روز

اختراع خواننده پادشاه قلب ها برای جلوگیری از تصادف کامیون / اختراع من جنبه انسانی دارد

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلایندر شهریور 1356 عارف خواننده سرشناس و سرشناس ایرانی تحت تاثیر یک حادثه رانندگی تلخ قرار گرفت و فکر کرد با اجرای آن می توان از تصادفات ناشی از حرکت دنده عقب و دنده چپ و راست خودروهای سنگین به کلی جلوگیری کرد. . . این خواننده فارغ التحصیل هنرستان فنی که آن روزها به دلیل «هپاتیت» در بیمارستان بستری بود، در این باره روی تخت بیمارستان با خبرنگار مجله «جوانان امروز» گفت و گو کرد. این گفتگو را به نقل از جوانان امروز 28 شهریور 56 در زیر می خوانید:

پس از مدت ها فکر و برنامه ریزی بالاخره تصمیم گرفتم این ابتکار و اختراع خود را از طریق مجله «جوانان» که بالاترین رقم فروش را در جامعه ایران دارد و به تمام دنیا می رسد، اعلام کنم.

طراحی یک اثر فنی در سختی های حرفه ای و هنری چگونه به ذهنتان خطور کرد و چه اختراعی دارید؟

اختراع من جنبه انسانی دارد و در صورت بهره برداری از آن در انواع حوادثی که در نظر دارم در آینده به کسی آسیب نمی رسد. من سال ها ماشینم را در پارکینگ پارک می کردم و به دلیل رفت و آمدهای مکرر به آنجا با پارکینگ و خانواده اش دوست شدم. یک روز متوجه شدم که نگهبان پارکینگ هنگام رانندگی با ماشین به این طرف و آن طرف پسرش را زده و کشته است. آن مرد بعداً به بیمارستان رفت و من آنقدر تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفتم که دیگر نتوانستم به آن پارکینگ بروم. بارها در اخبار روزنامه ها خوانده ام که پدری در حین رانندگی کامیونش به عقب به دلیل عدم دید عقب با پسرش تصادف کرده و او را کشته است. این اخبار و سوالات همیشه مرا به فکر راه حلی برای جلوگیری از این نوع تصادفات می انداخت و در این فکر بودم که چرا مخترعان یا شرکت های خودروسازی به این موضوع فکر نمی کنند؟

همانطور که می دانید کامیون ها و تریلرها به دلیل ارتفاع زیاد خودرو نمی توانند پشت سر خود را ببینند، راننده به سختی می تواند اطراف خود را ببیند و اگر کودکی در جلو یا کنار خودرو ایستاده باشد قابل رویت نیست و اغلب تصادفات رخ می دهد. . . در حال حاضر کاری که رانندگان برای در امان ماندن از این نوع خطر انجام می دهند استفاده از شاگردهاست و وقتی راننده کامیون می خواهد دنده عقب برود شاگردش به او دستور می دهد و شاید با فاصله و صدای موتور ماشین صدای راننده می آید. شاگرد است شنیده نمی شود. راننده نمی داند باید چه کند.

یکی از اختراعی که به ذهنم رسید نصب دوربین مداربسته در ماشین است و به این ترتیب است که صفحه پخش در جلوی راننده نصب می شود و گیرنده تلویزیون در جایی از ماشین نصب می شود که عقب را انتقال می دهد. و محیط اطرافش روی صفحه نمایش بدون شک اگر این تلویزیون ها در حجم زیاد عرضه شوند قیمت قابل توجهی نخواهد بود و هرکسی می تواند آن را در خودروی خود قرار دهد.

هنگام نصب دوربین مدار بسته در خودروها، آینه ها کاملا جمع می شوند. نیازی به شیشه عقب نیست و به همین دلیل طراحان خودرو می توانند با برداشتن شیشه عقب تغییرات زیادی در شکل خودروها ایجاد کنند. این تلویزیون ها می توانند با برق خودرو تامین شوند و با نصب دوربین چرخشی همه چیز اطراف خودرو به وضوح دیده شود.

خیلی ها پیشنهاد داده اند که به آمریکا بروم و این اختراع را به نام خودم ثبت کنم و از آن استفاده مادی کنم. ضمن اینکه قصد استفاده مادی از این اثر را ندارم، این اختراع را از طریق مجله جوانان به مردم کشورم و سایر نقاط جهان می رسانم و در صورتی که شرکت های خودروسازی سنگین در ایران بخواهند از مزایای آن استفاده کنند. ایده من، من حاضرم از طریق مجله جوانان این کار را انجام دهم و برنامه خود را به آنها خواهم داد و شرط آن این است که شرکت مورد نظر طبق پیشنهاد مجله جوانان کارهای بشردوستانه انجام دهد.

259

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا