ترند های روز

اختتامیه جشنواره منطقه ای فیلم جوانان قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مراسم اختتامیه هفتادمین جشنواره منطقه ای فیلم نوجوان قزوین – راژیه شامگاه جمعه 9 شهریورماه با حضور محمد خزاعی مدیرعامل سازمان سینمایی برگزار شد. ، مهدی آذرپندار مدیر کل انجمن فیلم جوانان ایران، عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین و حسین براتی مدیر کل ارشاد اسلامی استان در سالن سازمان تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حسین براتی مدیر کل ارشاد اسلامی استان قزوین ضمن خیرمقدم به میهمانان این مراسم گفت: در این ایام با افتخار سعی کرده ایم پذیرای اهالی هنر و سینماگران باشیم. اعتماد انجمن سینمای جوانان قزوین پیامی جز پویایی سینمای جوانان در استان نداشت و فرصتی بود تا بتوانیم این مرحله از جشنواره را با علاقه و علاقه به پیش ببریم.

مهدی آذرپندار مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران نیز در این مراسم گفت: به لطف خدا اختتامیه هفتادمین جشنواره منطقه ای را در شب میلاد پیامبر رحمت (ص) برگزار می کنیم، امیدوارم که اختتامیه هفتادمین جشنواره منطقه ای را برگزار کنیم. باشد که این رویداد سرمایه ملی محسوب شود و بعداً 120 سالگرد آن را جشن خواهیم گرفت.

وی با قدردانی از مسئولان برجسته استان قزوین گفت: از میزبانی استان قزوین تشکر ویژه ای دارم و از برگزاری جشنواره به نام و اعتبار هفتادمین دوره تشکر می کنم. از حضور محمد خزاعی در این جلسه تشکر می کنم. لطف شما به انجمن سینمای جوان ستودنی است. سختی کار در این جشنواره به دلیل انتخاب همزمان فیلم های جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دو چندان شد اما خوشبختانه به خوبی برگزار شد.

تقدیم به مجید عاشقی

در ادامه پس از پخش تیزر بزرگداشت با حضور محمد خزاعی، حسین براتی، مهدی آذرپندار، سعید نجاتی و ابوالفضل سروشهر از مجید عشاقی تدوینگر مجرب قزوینی روی صحنه تجلیل شد.

مجید عشاقی با خیرمقدم و تشکر از این بزرگداشت گفت: هر کاری کردم به خاطر عشق بیکرانم به سینما بود. برای من که همیشه در گوشه خلوتم پشت میز تدوین بودم، اینجا حرف زدن سخت است. این مراسم برای من بسیار ارزشمند است و احساس و لحظه را به مادرم تقدیم می کنم و از شما برای ایجاد این لحظه تشکر می کنم.

در قسمت بعدی این مراسم اختتامیه عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: امیدوارم این راه و رهبری در برگزاری اینگونه محافل در اداره کل ارشاد استان و انجمن سینمای جوانان ادامه داشته باشد. امیدواریم در عرصه هنری، ارشادی و انجمنی نقش شایسته ای داشته باشید و جشنواره ای خاطره انگیز را برای این قشر رقم بزنید. امیدوارم این فرصت ها همیشه برای استان قزوین فراهم باشد.

برندگان بخش عکس را معرفی می کنیم.

در ادامه با حضور ساسان مویدی، حسین رحمانی از اعضای بخش عکاسی، برگزیدگان این جشنواره در بخش عکاسی معرفی شدند.

در بخش عکاسی انفرادی نیز به طور مشترک به اسحاق آقایی برای عکس تابستان داغ یاسوج و امین رحمانی برای عکس صیاد تاکستان لوح تقدیر اهدا شد.

لوح افتخار به عنوان سومین عکس از عکس «زنان برنج‌ساز» برازجان به محسن درهکی اهدا شد.

لوح افتخار به عنوان عکس دوم به محسن قضاتی برای عکس «زمین بازی» ساخته تویسرکان رسید.

تندیس جشنواره و لوح افتخار به عنوان اولین عکس به یاسر محمدخانی برای عکس شهر سوخته اراک رسید.

لوح تقدیر و تندیس جشنواره به محسن خادمی برای مجموعه «شب های تاریک» قزوین به عنوان بهترین مجموعه اهدا شد.

مروری بر خاطرات 70 جشنواره منطقه ای فیلم جوانان ایران از دیگر بخش های این برنامه بود که همزمان با اختتامیه جشنواره منطقه ای مشهد راضیه در قالب نماهنگ پخش شد.

نخبه گرایی را جایگزین نخبه گرایی می کنیم.

در قسمت بعدی مراسم اختتامیه محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی پشت تریبون قرار گرفت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) و آغاز هفته وحدت و دفاع مقدس را تبریک گفت. و یاد و خاطره شهدای لبنان را گرامی داشت و گفت: در هفتادمین روز این جشنواره در چهلمین سال تاسیس انجمن فیلم جوانان ایران در خدمت شما هستم. شاید این آخرین جشنواره منطقه ای و فیلم کوتاهی باشد که من در کنار آنها خواهم بود.

خزایی با تشکر از مسئولان استان قزوین برای برگزاری این جشنواره گفت: ابراز رضایت از این دوره از جشنواره منطقه ای بسیار بالا بود. به مهدی آذرپندار می گویم در طول سه سال تلاش در انجمن فیلم جوانان خسته نباشید. عملکرد این دوره قابل تقدیر است و قابل مقایسه با سایر دوره ها نیست. در تقویت استان ها و رویکرد آنها به استان ها و سفرهای استانی و دغدغه مسئولان انجمن نسبت به جوانان اتفاقات واقعا ارزشمندی رخ داد که حاصل آن برگزاری جشنواره های منطقه ای با این کیفیت بود.

مدیرعامل سازمان سینمایی تصریح کرد: نگاه اولیه من تقویت استان ها بود و همیشه می گفتم انحصار در حوزه هنری و فرهنگی برای قشر خاصی و تجمیع امکانات و تجهیزات برای آنها یکی از مشکلات است مدیریت فرهنگی و اگر بخواهیم سینمای ملی را احیا کنیم باید نگاه و توجه به استان ها داشته باشیم و در این سه سال روی این مدار کار کردیم. فیلمسازان استانی و نگاه بومی و ملی ما باید تقویت می شد و این رسالت اصلی ما در سازمان سینمایی بود. اینها فیلمسازانی هستند که دغدغه ملی دارند، مشکلات منطقه خود، آداب و رسوم و آسیب های اجتماعی منطقه بومی خود را می شناسند و می توانند در استان ها به بهترین نحو برای عموم و مردم کشور فیلم بسازند.

وی افزود: با این نگاه شاید یک جراحی بزرگ را در سازمان سینمایی برای توجه به استان ها آغاز کرده ایم. امروزه علاوه بر انجمن، یک واحد استانی نیز در مرکز توسعه و تشکیلات فارابی وجود دارد که در گذشته وجود نداشت. حضور پنج سینماگر از استان های مختلف در جشنواره فیلم فجر گواه این نظر است. همچنین حدود 80 درصد فیلمسازان مورد تایید باشگاه فیلم فارابی از استان ها هستند.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: یکی از بزرگترین بلایای فرهنگی رها شدن و هدایت این عرصه به دست مدعیانی است که خود را برتر از مردم و نخبگان می دانند. که با دست کم گرفتن مردم به عنوان مخاطب و مصرف کننده اصلی محصولات فرهنگی، آنها را در تصمیم گیری های خود دخالت نمی دهند و بر اساس معیارهای فکری خود پیش می روند.

و افزود: در عرصه فرهنگ و هنر، فرهیختگان نخبه محسوب می شوند و رهبری مردم را به این مدعیان واگذار می کنند. برخی تصور می کردند وقتی می گوییم حمایت از نخبگان فرهنگی، حمایت از فرهیختگان هنری و فرهنگی است. برای ما نخبگان فرهنگی، هنرمندان جوان استانی هستند که وظیفه آنها کشف استعدادها و ایجاد فرصت برای شکوفایی آنها بود.

خزایی تاکید کرد: اگر می خواهیم نخبه گرایی فرهنگی داشته باشیم باید از نخبه گرایی در استان ها پرهیز کنیم. دغدغه ما باید حفظ و تقویت رنگین کمان فرهنگی کل کشور باشد. باید با تکیه بر استعدادهای ولایی، نخبه گرایی را ترویج دهیم.

وی گفت: نخبگان و جوانان مانند فیروزه در استان ها می درخشند و نیاز به کشف دارند. در این سه سال مدیریت فرهنگی به جرأت می توانم بگویم نسل جدیدی در راه است که دغدغه های میهنی دارد. امید من به شما جوانانی است که وارد عرصه سینما می شوید. امیدوارم با تقویت زیرساخت های استان ها و عدالت فرهنگی در استان ها اتفاقات بهتری در عرصه فرهنگ و هنر رخ دهد و فرصت های بروز و شکوفایی استعدادهای آنان آشکار شود.

برندگان بخش فیلم را معرفی می کنیم.

در بخش بعدی با حضور سعید پوراسماعیلی، محمد عسگری، سعید نجاتی، حمید نجفی راد و محمد علیزاده از اعضای هیات داوران جشنواره فیلم رجیا، برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

جایزه بهترین کارگردانی یک فیلم داستانی به امیرعلی سی پور برای فیلم شلال بندرعباس رسید. همچنین امید میرزایی دیگر جایزه این بخش را برای فیلم «فقط با هم» از تهران دریافت کرد.

جایزه بهترین فیلم جشنواره را سعید خانی برای فیلم «تهنا کنارم» از تهران دریافت کرد.

جایزه بهترین انیمیشن به فاطمه احمدی برای فیلم «مردان و پنجره» اراک رسید.

جایزه بهترین مستند را پارسا انصاری برای مستند «شیرر» از تهران دریافت کرد.

همچنین لوح افتخار این بخش به دلاور دوستانیان برای مستند «جن» از تهران تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم تجربی به رضا دانش پژوه برای فیلم «ایلی ها» از یاسوج رسید.

جایزه بهترین تحقیق به مستند «آواز گمشده» ساخته صبا کاظمی و نیما حسن بیگی از قزوین رسید.

اختتامیه جشنواره منطقه ای فیلم جوانان قزوین برگزار شد

جایزه بهترین صدای فیلم به بهزاد توکلی برای صدابرداری و دوبله فیلم «کندو» از تهران تعلق گرفت.

همچنین جایزه بهترین استعدادهای جوان (فیلمسازان زیر 25 سال) به محمدامین قربان زاده برای فیلم «آخرین سواری» از تهران تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم با موضوع کارآفرینان و صنایع خلاق را محمد مطیعی برای مستند «نقش در نقش» قزوین دریافت کرد.

جایزه بخش ویژه سردار سلیمانی به امیرمهدی توکلیان برای فیلم تجربی «خزندگان» از شیراز اهدا شد.

جایزه بهترین فیلمنامه به رضا پوردل برای فیلم «حالم خوبم، نگران نباش» ساخته رشت رسید.

جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی به فرزانه قائمی زاده و عطا مجابی برای فیلم «کینوپیو-252» قزوین رسید.

جایزه ویژه هیئت داوران را زهرا زمانی برای فیلم «نعمان» انزلی دریافت کرد.

همچنین با تقدیر از سیاوش چراغی پور، لوح تقدیر هیئت داوران به اختر السادات اولیایی برای بازی در فیلم های «هیزم شکن» و «یک رویای واقعی» یزد اعطا شد.

جایزه بهترین فیلمبرداری به آرمین یوسف زاده برای فیلم مرده خوار رشت رسید.

جایزه بهترین تدوین را پگاه احمدی برای فیلم «تهنا کنارم» از تهران دریافت کرد.

برگزیدگان بخش‌های «بهترین فیلم انیمیشن»، «بهترین فیلم مستند»، «بهترین کارگردان فیلم داستانی» و «بهترین فیلم» جشنواره به‌طور مستقیم در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شرکت خواهند کرد.

اختتامیه جشنواره منطقه ای فیلم جوانان قزوین برگزار شد

اختتامیه جشنواره منطقه ای فیلم جوانان قزوین برگزار شد

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا