ترند های روز

آیا آنچه شریعتمداری در روزنامه کیهان با تیراژ اندک می نویسد، دیدگاه رهبری است؟

به گزارش فارسیرو، عصر ایران نوشت: اتفاقات مربوط به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری که منجر به پیروزی مسعود البادیشیان شد، شکاف بین دیدگاه رهبری و قلم کیهان را به وضوح آشکار کرد. مشخص شد اگرچه رهبر تعیین شده در رأس عالم است، اما آنچه در گیتی نوشته شده، افکار، سخنان و قضاوت های درست یا نادرست حسین شریعتمداری است که در جایگاهی نیست که کسی بخواهد درباره او فکر کند. به عنوان زبان یک رهبر اینکه در رأس روزنامه اطلاع رسانی نیز یکی دیگر از نمایندگان مدیریت به نام سید عباس صالحی قرار دارد و هیچکس نمی گوید – و نباید بگویند – آنچه اطلاعات را می نویسد حرف مدیریت است.

آیت الله سید علی خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تنها یک سخنگوی به نام آیت الله سیدعلی خامنه ای دارد.
کائنات و اطلاعات نیز سخنان خود را می گویند که در بسیاری از موارد با یکدیگر تعارض دارند و نمی توان دو کلمه متضاد را به یک شخص نسبت داد.

نکته کلیدی در اینجا این است که انتساب نوشته‌های کاهان به رویکردهای رهبری عمدتاً توسط مخالفان نظام و رسانه‌های مخالف صورت می‌گیرد. مثلاً وقتی می‌خواهند به یک مقاله شریعتمداری مراجعه کنند، اصرار زیادی دارند که «نماینده رهبری در عالم» را به نام آن اضافه کنند، اما در اشاره به محتوای اطلاعات و مسئولین این کار را انجام دهند. مدیری که نماینده رهبری هم هست وجود ندارد.

دلیلش هم این است که نوشته های کیهان و به طور خاص حسین شریعتمداری بیشتر توهین آمیز، خالی از واقعیت، افراطی و بیشتر آمیخته با انگ، اتهام و توهین به مردم، رسانه ها و جریان هایی است که پایگاه مردمی دارند. در واقع اپوزیسیون می خواهد همه این زشتی ها را جایگاه رهبری بداند و اشاره کند که ایشان نماینده رهبری هستند. در واقع هزینه ای که کاهان با نوشته های ضد وحدت، تفرقه افکن، ویرانگر خود و در بسیاری از موارد همسویی با اسرائیل و سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بر سران گذاشته است، در هیچ رسانه ملی و خارجی قابل مقایسه نیست. عجیب است که تا به حال بخشی از اصولگرایان فریب این ماجرا را خورده اند و فکر کرده اند – و شاید هم عده ای در این توهم هستند – آنچه کهان می نویسد همان چیزی است که در تفکر رهبری می گذرد!
یکی از محاسن انتخابات اخیر به ویژه در مورد رای اعتماد و تدبیر اعضای دولت این بود که همگان دیدند که کیهان مخالف نظر رهبری و برعکس اطلاعات است. تراز شد. یعنی رهبری به دو جریان سیاسی متضاد فرصت داده و هیچ کدام را حذف نکرده است.

انصافاً ماجرای «انتساب نوشته‌های کاهان به سیاست‌های رهبری» تمام شده و آنچه در این روزنامه کم‌تیراژ چاپ می‌شود که همچنان از شهرت سابق خود برخوردار است، محصول تراوشات فکری و سیاسی فردی به نام حسین شریعتمداری است. و در غیر این صورت!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا