ترند های روز

آل پاچینو “در جستجوی ریچارد” در تهران

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، فیلم تئاتر «به دنبال ریچارد» ساخته آل پاچینو کارگردان در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران می شود.

به گزارش ایسنا، بیست و نهمین برنامه از سلسله اکران فیلم های مطرح تئاتر با همکاری مشترک انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به اکران نمایشی اختصاص دارد. فیلم های «در جستجوی ریچارد» و این فیلم چهارشنبه 11 آبان ساعت 14:03 به نمایش درآمد. در هفدهم در سینماتک Casa de Artistas Iranianes اکران می شود.

پس از نمایش این فیلم، جلسه نقد و بررسی با حضور عباس غفاری (مجری) و دکتر رامتین شهبازی (استاد و منتقد تئاتر) برگزار می شود.

آل پاچینو در این فیلم سعی دارد مردم را با دنیای شکسپیر و به خصوص شخصیت ریچارد سوم آشنا کند. او خود در این فیلم به عنوان بازیگر و کارگردان در مراحل تولید و تمرین نمایشنامه ریچارد سوم حضور دارد. پاچینو با تحلیل متن به دنبال درک بهتر چالش های بازیگری در نقش ریچارد است.

این فیلم شامل مصاحبه هایی با بازیگران و کارشناسان ادبی است که درباره شکسپیر و تأثیر او بر هنر و ادبیات معاصر بحث می کنند. نگاهی به تمرینات، پشت صحنه و نگاهی به اجرای نمایشنامه ریچارد سوم در کنار تحلیل های فلسفی و روانشناختی، این فیلم را به یک اثر هنری چندوجهی تبدیل کرده است.

آل پاچینو بازیگر مشهور آمریکایی علاوه بر شهرت در سینما، در دنیای تئاتر نیز چهره ای مطرح است. او فعالیت های مهمی در عرصه تئاتر دارد که بخشی از زندگی حرفه ای اوست.

او در دهه 1960 وارد دنیای تئاتر شد و با بازی در نمایش هایی مانند “بیا و بخوان” (1967) و “Redneck Wants the Bronx” (1968) به شهرت رسید. آل پاچینو در نمایش‌های دیگری مانند «آیا ببر کراوات می‌بندد؟»، «کامینو رئال»، «ریکاردو سوم»، «مقدمات پائولو هومل»، «بوفالوی آمریکایی»، «ژولیوس سزار»، «کافه چینی» حضور داشت. “سالومه”، “یتیمان”، “تاجر ونیز”، “گلنگاری گلن راس” و “عروسک چین” ظاهر شدند. او آخرین بار در سال 2017 در نقش تنسی ویلیامز، داستان نویس و نمایشنامه نویس آمریکایی، در نمایش «خدا نگاه کرد» روی صحنه رفت.

پاچینو برای بازی در “آیا ببر کراوات می بندد؟” در سال 1969 برنده جایزه تونی برای تئاتر شد.

۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا